Koszyk

Koszyk jest pusty

Bagażniki rowerowe na dach

Teraz możesz wygodnie przewieźć jednoślad i dodatkowo zachować pełne pole widzenia za kierownicą! Bagażnik rowerowy na dach pozwala zapakować nawet cztery rowery! Solidne zapięcia stabilnie przytrzymają Twój sprzęt, a Ty zachowasz pełny komfort i wygodę jazdy. Lekkie i szybkie w montażu bagażniki na dach to rozwiązanie, które z pewnością docenią rowerzyści podróżujący w poszukiwaniu nowych szlaków! Zapoznaj się z najlepszymi modelami i zaufaj sprawdzonym, znanym markom!

Polecane
Pozostałe od A do Z
Od
do
Dostawa w

POLECAMY

5,0

1 opinia

W magazynie > 12 szt.
199,00 zł 300,55 zł
Dostawa w

POLECAMY

W magazynie 5 szt.
419,90 zł 539,00 zł
Dostawa w
W magazynie 1 szt.
388,00 zł 499,00 zł
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 2 szt.
999,00 zł 1599,00 zł
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 1 szt.
1490,00 zł 2149,00 zł

60 dni na zwrot
produktu

Dowiedz się więcej

Zalety bagażnika rowerowego na dach

Bagażnik rowerowy na dach to przykład sprzętu służącego do przewozu jednośladów. Jest bardzo przydatny, gdy wybieramy się na wakacje lub zawody rowerowe. Spośród innych typów bagażników rowerowych modele montowane na dachu wyróżniają się tym, że są najlepiej zintegrowane z samochodem i mają zdecydowanie największą nośność. Jeśli więc chcemy bezpiecznie przewieźć cztery lub więcej rowerów to nie mamy innej opcji niż bagażnik dachowy. Należy przy tym od razu dodać, że montaż rowerów na dachu jest trudniejszy niż na bagażniku na hak. Trzeba bowiem jednoślad podnieść często na wysokość powyżej 1,5 metra. Niemniej, bagażnik na hak jest sporo droższy od dachowego i wymaga posiadania haka holowniczego wraz z wyprowadzeniem instalacji elektrycznej. Od niedawna także uregulowano status prawny bagażników na hak – wymagana jest do nich trzecia tablica rejestracyjna. Inaczej mówiąc, koszt inwestycji poprzedzających zakup bagażnika na hak przewyższa koszt średniej klasy bagażnika dachowego na rowery.

Samochód z zamontowanymi na dachu jednośladami prowadzi się nieco inaczej niż bez nich. Jazda wymaga większej ostrożności i auto staje się wrażliwsze na podmuchy wiatru. Wielu kierowców jednak raportuje, że spalanie podczas jazdy z rowerami na dachu jest niższe niż podczas jazdy bez nich. Jest to zapewne zasługa płynniejszego przemieszczania się bez gwałtownych manewrów.

Budowa bagażników rowerowych na dach samochodu

Bagażniki na dach zazwyczaj składają się z dwóch poprzecznych szyn mocowanych do relingów dachowych. Na owe szyny nakłada się specjalne mocowania do rowerów. Zwykle mają one kształt rynny, na której spoczywają koła roweru wraz z regulowanym ramieniem przytrzymującym ramę jednośladu. Ponieważ rynny mają różną szerokość, trzeba zwracać uwagę, czy nasze opony rowerowe się w nie zmieszczą. Właściciele fatbike`ów czasami muszą szukać właściwych bagażników rowerowych.

Montowanie roweru na bagażnik bez przedniedgo koła

Istnieje także drugi typ bagażników dachowych, gdzie rower montowany jest do prowadnicy poprzez widelec. Wymaga to jednak zdjęcia przedniego koła. Można je potem dopiąć do ramy za pomocą zipów lub schować do samochodu. Rower przytwierdzony do bagażnika widełkami przednimi ma niższy profil na dachu i wywołuje mniejsze opory powietrza.

Kolejnym aspektem, o którym warto pamiętać jest modułowość bagażników na dach. Jeśli kupimy poprzeczne szyny renomowanego producenta, np. Thule, to możemy do nich zakładać dowolne akcesoria –boxy dachowe czy boxy na narty i snowboard.