Biuro Obsługi Klienta 52 582 22 22

Godziny pracy:

pn.-pt.: 8:00 - 18:00
so.: 9:00 - 14:00
Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Koszyk jest pusty

Bagażniki rowerowe na hak

Wyjątkowo komfortowy sposób przewożenia rowerów to bagażnik na hak. Główną zaletą tego typu modeli jest łatwy montaż roweru, bez konieczności dźwigania go na wysokość dachu. Zamontowane jednoślady nie ograniczają dostępu do bagażnika samochodu. W naszej ofercie mamy wyłącznie atestowane produkty uznanych marek, które gwarantują bezpieczny transport sprzętu. Ciesz się jazdą rowerem gdzie tylko chcesz!

Polecane
Od
do
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 2 szt.
519,00 zł
Ilość rowerów: 2, Odchylanie z rowerami: nie
Dostawa w
Wysyłka
gratis
5,0

1 opinia

W magazynie 3 szt.
1199,00 zł 1499,00 zł
Czarny-srebrny, Ilość rowerów: 2
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 4 szt.
1259,00 zł 1399,00 zł
Czarny, Ilość rowerów: 2
Wysyłka
gratis
4,0

1 opinia

1399,00 zł 1549,00 zł
Czarny, Ilość rowerów: 3
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 8 szt.
2059,00 zł 2990,00 zł
Czarny-srebrny, Ilość rowerów: 3
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 1 szt.
2199,00 zł
Santander

Zakupy na raty nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Przewóz roweru w samochodzie wcale nie musi być skomplikowaną sprawą. Zapakowanie ciężkiego roweru holenderskiego do małego samochodu miejskiego to karkołomne zadanie, ale umieszczenie nowoczesnego składaka w dużym Vanie jest banalnie proste. Takie kombinacje zdarzają się jednak rzadko. Najczęściej rowery przewozimy wybierając się na wakacje lub wycieczki. Jeśli w typowym samochodzie osobowym mamy więcej niż dwóch pasażerów i ich bagaże, nie zmieścimy już w środku żadnego roweru. W takim wypadku jedyną metodą transportu stają się samochodowe bagażniki rowerowe. Oferta producentów jest bardzo szeroka. Do wyboru mamy bagażniki rowerowe na dach, bagażniki rowerowe mocowane na tylną szybę i bagażniki na hak. Każdy typ ma zalety i wady, ale w powszechnej opinii najwygodniejszy w obsłudze jest bagażnik rowerowy na hak. Po pierwsze jest on zainstalowany nisko nad ziemią, dzięki czemu wpinanie i wypinanie rowerów jest łatwe. Bagażnik dachowy wiąże się z podnoszeniem roweru powyżej półtora metra, co wymaga siły i nie każdy da sobie z tym radę. Dodatkowo bagażnik dachowy bywa problematyczny gdy mamy wysoki samochód i wybieramy się w miejsca mniej uczęszczane – jeden niski mostek na polnej drodze może wymagać czasochłonnego demontażu rowerów. Na koniec pozostaje kwestia montażu samego bagażnika na pojeździe. Potrzebne są do tego specjalne mocowania lub relingi dachowe.

Stosunkowo łatwym rozwiązaniem jest również bagażnik rowerowy na klapę. Należy jednak pamiętać, że jest to potencjalnie najsłabszy rodzaj mocowania. Wiele modeli ma stelaże, które w różnym stopniu przenoszą ciężar podwieszonych rowerów bezpośrednio na tylną szybę auta. Znane są przypadki, gdy szyba pękała lub wylatywała z karoserii z powodu zbyt dużych chwilowych przeciążeń.

Bagażnik rowerowy na hak jest nisko położony, dzięki czemu rowery można bardzo łatwo zamontować i zdjąć. Sam bagażnik nieco przedłuża samochód, ale rowery nie wystają mocno poza obrys karoserii. Manewrowanie pojazdem w mieście jest łatwe. Jak sama nazwa wskazuje, aby korzystać z powyższego typu bagażnika, musimy mieć zainstalowany w samochodzie hak holowniczy do ciągnięcia przyczep. Ponadto konieczne jest wyprowadzenie instalacji elektrycznej, ponieważ jeśli rowery zasłaniają tylne światła i tablicę rejestracyjną (właściwie zawsze) wymagane jest posiadanie bagażnika z własnymi światłami i trzecią tablicą rejestracyjną. Praktycznie wszystkie nowe bagażniki na hak mają złącze elektryczne 13-pinowe, dlatego najlepiej zamontować właśnie takie w samochodzie.