Biuro Obsługi Klienta 52 582 22 22

Godziny pracy:

pn.-pt.: 8:00 - 16:00
Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Koszyk jest pusty

Porady

Jaki rower do 3000 zł? - przegląd rynku

27.06.2018

3000 zł to dużo – wystarczy, by kupić dobry rower. Najciekawsze propozycje pochodzą od znanych marek, takich jak polski Kross i Romet lub zagraniczni producenci: Fuji, Ghost, Haibike i Kellys. Jeśli wybieramy rower miejski do 3000 zł, warto zwrócić uwagę na markę Le Grand – tworzy ona stylowe i bogato wyposażone jednoślady. Najpopularniejsze rodzaje rowerów to jednak MTB oraz modele crossowe i szosowe, dlatego w zestawieniu skupiliśmy się na nich. Jakie mają zalety i do czego nadają się najlepiej? Zapraszamy do lektury!

Rower MTB do 3000 zł

Jaki rower górski warto kupić za 3000 zł? Na rynku jest całe mnóstwo modeli w tym przedziale cenowym, dlatego każdy aspekt jednośladu powinno się dokładnie omówić. Przyglądając się rowerom, spojrzeliśmy na napęd, hamulce, kokpit, koła oraz oczywiście na ramę. Aby kolarz mógł stworzyć swój własny ranking rowerów górskich, powinien wiedzieć, że każdy komponent ma znaczenie. Oprócz tego powinno się mieć na uwadze zastosowanie modelu. Nawet najlepszy rower szosowy nie nadaje się na szlaki pełne błota i piasku. Taka nawierzchnia to domena modeli MTB, jednak jaki rower górski za 3000 zł wybrać?

W zestawieniu, które ma podpowiedzieć, jaki rower MTB do 3000 zł wybrać, nie powinno zabraknąć propozycji od polskiego producenta z Przasnysza. Kross Level 3.0 2018 kosztuje poniżej zakładanego budżetu, dzięki czemu resztę pieniędzy można przeznaczyć np. na kask i buty. Atutem roweru jest lekka rama o geometrii, która ułatwia podjazdy. 29-calowe koła szybko toczą się w terenie. Amortyzator Suntour XCM RL o skoku 100 mm ma zdalną blokadę z manetki – usztywnienie widelca to jeszcze jeden sposób na łatwiejsze wjeżdżanie pod górkę. 27 przełożeń w zupełności wystarczy na początki przygody z MTB.

Jaki rower górski za 3000 zł wybrać? Kross Level 3.0 2018 to polski model z amortyzatorem z blokadą skoku i 29-calowymi kołami.

Kellys Gate 30 z 2017 roku kosztuje nieco więcej niż zakładane 3000 zł, ale robi wrażenie. Wystarczy rzucić okiem na specyfikację i wiadomo, że to rower MTB z prawdziwego zdarzenia. Amortyzator powietrzny Rock Shox Recon Silver TK jest bardzo rzadko spotykany w tej grupie cenowej. Mieszanka napędu Shimano SLX i Deore to już wyższa półka. Osprzęt z tych grup jest często wybierany przez doświadczonych rowerzystów MTB. 20 biegów stanowi bardzo uniwersalne i cenione zestawienie. Jeśli dodamy do tego lekką ramę na dużych kołach – model staje się prawdziwą perełką. Aż trudno uwierzyć, że w rowerze za ok. 3000 zł zastosowano piasty Novatec pod sztywne osie. Kolejne zalety modelu to opony Schwalbe Rapid Rob i hamulce hydrauliczne z tarczami 180 i 160 mm.

Świetny wybór w kategorii „rower górski do 3000 złotych” to także Ghost Kato 4 2017. Wśród jego zalet wymienić można 29-calowe koła i aluminiową ramę z otworami do montażu bagażnika. Dzięki temu można przystosować rower do dłuższych wypraw z sakwami. Amortyzator Rock Shox 30 Silver PopLoc o skoku 100 mm posiada blokadę, która stanowi sposób na usztywnienie widelca. Napęd ma 27 przełożeń i zbudowany jest na osprzęcie Shimano. Tylna przerzutka Shimano XT działa niezwykle precyzyjnie i płynnie – to osprzęt dedykowany do wyścigów MTB. Ghost Kato 4 zatrzymuje się szybko dzięki hamulcom hydraulicznym Shimano, które działają efektywnie w każdych warunkach.

NS Bikes Eccentric Lite 2 przekracza założoną kwotę, ale to hardtail na dużych kołach, który doskonale sprawdza się w kolarstwie górskim. Aluminiowa rama została poddana cieniowaniu dla osiągnięcia niższej masy. 120 mm skoku w amortyzatorze przednim przeznacza ten rower do Trailu. Hydrauliczna blokada skoku w widelcu pozwala przystosować konstrukcję do podjazdów. 10-rzędowy napęd na komponentach Shimano Deore to sposób na jazdę MTB pełną przyjemności z pokonywania trudnego terenu. Zaletą jednośladu są także świetne hydrauliczne hamulce tarczowe – efektywne nawet w deszczu. Producent poleca hardtail do ścieżek, ale NS Bikes Eccentric Lite 2 poradzi sobie także w bikeparku.

Dobry rower MTB do 3000 zł posiada hydrauliczne hamulce tarczowe. NS Bikes Eccentric Lite przekracza nieco tę kwotę, ale 10-rzędowy napęd Shimano Deore z pewnością jest wart swojej ceny.

Nasza propozycja dla kobiet to Haibike Seet HardLife 4.0 – rower górski damski na ramie ze stopu aluminium 6061. Model prezentuje się bardzo ciekawie i sportowo. Lekko obniżony przekrok przyczynia się do wygody użytkowania, jest przydatny przy wsiadaniu i zsiadaniu. Wyposażenie roweru również jest interesujące. Amortyzator przedni SR Suntour XCM z blokadą skoku umieszczoną na kierownicy i 30-biegowy napęd to duże atuty jednośladu. Podobnie jak wymieniony wcześniej Ghost, Haibike Seet HardLife 4.0 także posiada wyścigową przerzutkę tylną Shimano XT oraz hamulce hydrauliczne.

Rower crossowy do 3000 zł

Zwolennicy bardziej uniwersalnych modeli mogą nie zdecydować się na typowe MTB. Jeżeli kolarz chce jeździć zarówno po szosie, jak i w lżejszym terenie, powinien wybrać rower crossowy. Taki jednoślad pozbawiony jest zbędnych dodatków, jakimi obdarza się modele trekkingowe. Dzięki temu zyskuje na lekkości, a co za tym idzie – jest szybszy.

Kross Evado 6.0 to dobry wybór w kategorii „rower crossowy do 3000 zł”. Aluminiowa rama została wycieniowana, co zmniejszyło masę, zachowując wytrzymałość. 28-calowe koła w połączeniu z amortyzatorem wyposażonym w blokadę skoku i wygodnym siodłem Selle Royal to duży krok w stronę komfortowej jazdy. Oparty na komponentach Shimano 27-biegowy napęd poradzi sobie w każdym terenie. Tylna przerzutka Deore i manetki Alivio zapewniają precyzję zmiany biegów. Dużą zaletą roweru są też płynnie działające hydrauliczne hamulce tarczowe Shimano – radzą sobie świetnie w każdej pogodzie.

Ciekawą opcją jest też Romet Orkan 4 2017. Rower polskiego producenta wyróżnia się na tle konkurencji bardzo atrakcyjną ceną. Tak zaoszczędzone środki można potem przeznaczyć np. na ubranie kolarskie. Orkan 4 wykonany jest z aluminiowej, sztywnej ramy, która posiada turystyczną geometrię. Duży atut modelu stanowi amortyzowany widelec Suntour NCX, wyposażony w blokadę skoku umieszczoną na kierownicy. Napęd ma 27 przełożeń i zbudowany jest na osprzęcie Shimano. Tylna przerzutka Deore jest bardzo rzadko spotykana w tym budżecie cenowym, co jest kolejną przewagą polskiego roweru. Całość uzupełniają świetnie spisujące się hamulce hydrauliczne Shimano, które nie zawiodą nawet podczas deszczu. Model Romet Orkan 4 2017 występuje w dwóch wersjach, z których M jest przeznaczona dla mężczyzn, a D dla kobiet.

Szosówka do 3000 zł

Wybierając rower szosowy do 3000 zł, należy mieć na uwadze przede wszystkim jego masę. Jeśli to pierwszy model tego typu, warto spojrzeć też na elementy wpływające na komfort. Karbonowy widelec redukuje drgania oraz obniża masę – oba założenia są spełnione. Dobrej jakości opony również mają wpływ na przyjemność z jazdy. Osprzęt powinien pochodzić z grup typowo szosowych, takich jak Shimano Claris i Sora. W przeciwieństwie do dwóch kategorii omawianych wyżej, amortyzowany widelec nie będzie potrzebny. Większość kolarzy szosowych nadal decyduje się na klasyczne hamulce szczękowe, które oprócz tego, że są tańsze od tarczowych, cechują się też mniejszą masą.

Rower szosowy GT GTS Sport to idealny wybór w kategorii „szosówka do 3000 zł”. Szkielet stanowi rama z hydroformowanego aluminium. Napęd oparty na grupie Shimano Claris ma dwie tarcze i osiem przełożeń z tyłu. Nie jest to rower dla zawodowca, ale umożliwia osiągnięcie dużej szybkości i nadaje się doskonale jako pierwszy rower szosowy. Na uwagę zasługuje karbonowy widelec, który jest lekki i znacznie poprawia komfort jazdy. Opony Continental Ultra Sport II sprawdzają się na asfalcie. Co więcej rower sprzedawany jest razem z pedałami, które zostały wyposażone w noski.

Kross Vento 3.0 2018 kosztuje nieco powyżej górnej granicy cenowej, ale jest tego wart. Szkielet roweru stanowi potrójnie cieniowana rama z lekkiego aluminium. Dzięki temu udało się uzyskać niską masę przy zachowaniu wysokiej wytrzymałości. Karbonowy widelec, jak wcześniej wspomnieliśmy, stanowi dużą zaletę, ponieważ bardzo tłumi nierówności asfaltu.

Jaki rower szosowy do 3000 zł wybrać? Dobra propozycja to napewno Kross Vento 3.0 2018. Model posiada potrójnie cieniowaną ramę i napęd 2x9 Shimano Sora.

Napęd oparto na grupie Shimano Sora – 18 biegów w konfiguracji 2x9 to rozsądny wybór na szosę. W skład grupy wchodzą korba Shimano w systemie Hollowtech II i hamulce z systemem Dual-Pivot. Posiadają one więc rozwiązania stosowane w wyższych grupach. Atutem Vento 3.0 są bardzo mocne koła, zbudowane na obręczach Alexrims AT480 i piastach Shimano Sora. Co ciekawe, w rowerze zastosowano opony zwijane Schwalbe Lugano 25 mm z wkładką antyprzebiciową. Całość według producenta waży zaledwie 9,2 kg.

Zakup roweru – porady

Przyglądając się konkretnym modelom i odpowiadając sobie na pytanie „jaki rower wybrać?” powinno się mieć na względzie zastosowanie. Rower MTB świetnie sprawdza się na górskich i leśnych ścieżkach. Modele crossowe są bardziej uniwersalne i oprócz ubitych dróg leśnych nadają się też na asfalt, gdzie najbardziej efektywna jest szosówka. Oprócz wymienionych rodzajów można wziąć pod uwagę rowery trekkingowe i miejskie albo cruiser. Te pierwsze są odpowiednie do długich wypraw z sakwami. Model trekkingowy damski to dobry wybór dla kobiet, które lubią wybrać się na wycieczkę poza miasto, a dobry rower miejski przyda się każdemu, kto mieszka w aglomeracji.

Poszczególne jednoślady różnią się od siebie i nie każdy musi mieć hamulce tarczowe, karbonowy widelec lub amortyzator z blokadą dużego skoku, czy też dodatki – błotniki, bagażnik i nóżkę. Do rekreacyjnej jazdy często wystarczy mechanizm typu V-brake. Producenci decydują się na to, aby pieniądze zaoszczędzone na drogim komponencie przeznaczyć na inny atut.

Zamiast drogiej przerzutki można uzyskać lżejszą ramę o geometrii odpowiadającej wymaganiom kolarza. Działa to też na odwrót – zamiast wyjątkowej konstrukcji można dostać świetny osprzęt – wszystko zależy od wymagań rowerzysty. Górski teren to domena solidnego napędu i hamulców, przyda się także większy skok amortyzatora. Na szosie z kolei zaletą będzie niższa masa. Pamiętajmy też, że dobrym uzupełnieniem nowego roweru jest odpowiednie zapięcie, które zabezpieczy własność kolarza.