Biuro Obsługi Klienta 52 582 22 22

Godziny pracy:

pn.-pt.: 8:00 - 18:00
so.: 9:00 - 14:00
Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Koszyk jest pusty

Porady

Kupujemy tani rower do 1500 zł

01.09.2017

Kupno roweru to nic trudnego. Nie musimy czytać dziesiątek for internetowych, żeby znaleźć odpowiedź na pytanie: czego mi potrzeba. Czy tani rower może być godny zaufania? Gdzie kupić tani rower, żeby potem nie żałować? Jaki rower powinniśmy kupić w przypadku małych funduszy? Na samym wstępnie określmy jaki typ roweru jest nam tak naprawdę potrzebny.

Jaki rower jest dla mnie odpowiedni?

Postaramy się w prosty sposób wyjaśnić, jaki rower odpowie na sprecyzowane potrzeby.

Rower miejski

Jeśli nasze trasy to głównie krótkie dojazdy po mieście, nie chcemy przebierać się specjalnie w rowerowe ubrania, ani leżeć nad kierownicą ociekając potem - odpowiedzią jest w tym przypadku rower miejski, taki jak Le Grand Lille 4 czy Le Grand Metz 2.

Rower trekkingowy

Jeśli ciągnie nas na dłuższe trasy, może nawet kilkudniowe wypady z sakwami, rower miejski, jak nie trudno zgadnąć, zupełnie się nie sprawdzi. Nie musimy jednak rezygnować z komfortowej pozycji, ponieważ powyższe oczekiwania z nawiązką spełni rower trekkingowy. Co więcej, leśna droga nie będzie dla niego problemem. Bieżnik, szerokie opony oraz geometria ramy sprawiają, że rower poradzi sobie nawet na trudniejszych nawierzchniach. Świetne przykłady takich rowerów to Romet Gazela 1 czy Kross Trans Atlantic.

Rower crossowy

Co w sytuacji, gdy jednak leśna droga to dla nas za mało, a chciało by się zjechać w kręte, dzikie ścieżki, powalczyć z lekkimi, terenowymi podjazdami i zjazdami? Wtedy odpowiedni będzie rower crossowy, który pozwala uzyskać bardziej sportową, pochyloną sylwetkę. Cross nie boi się także asfaltu, szerokość opon do 1,75 cala gwarantuje lekkość toczenia na takiej nawierzchni. W tej kategorii możemy rozglądać się za Krossem Evado 1.0 czy chociażby Kellys Cliff 10.

Rower MTB

Nie każdemu jednak lekki teren wystarczy, w końcu często apetyt rośnie w miarę jedzenia. Co wtedy począć, jaki rower kupić? Na pewno przyda nam się w takiej sytuacji popularny rower MTB, jak na przykład Kross Hexagon X2, Merida Matts 6.10 czy Kellys Viper 10. Niestraszne mu będą różne niespodzianki, które możemy spotkać na szlaku, takie jak korzenie, kamienie, strome zjazdy czy podjazdy na granicy przyczepności.

Tani rower do 1500 zł to na przykład rower górski MTB Merida Matts 6.10-V

Rower do 1500 zł – czy to bezpieczny zakup?

Czy tani rower za 1500zł nadaje się tylko do parku lub „po bułki”? Naszym zdaniem, zdecydowanie nie! Dysponując takim budżetem, bez problemu kupimy podstawowe rowery od sprawdzonych, markowych producentów. Warto również poszukać rowerów wyprzedażowych, z roczników wcześniejszych. Poświęcając trochę czasu, możemy stać się posiadaczami roweru technicznie bardziej zaawansowanego, niż z bieżącego rocznika kolekcji. Rower za wspomnianą wcześniej kwotę, wyprodukowany przez znaną markę, na pewno zagwarantuje nam odpowiednią jakość. Nie chodzi tutaj tylko i wyłącznie o np. wykonanie ramy, ale części i zastosowane przez producenta komponenty, jak np. wkład suportu czy piasty. Możemy być też pewni, że finalny produkt przeszedł kontrolę jakości na końcu taśmy montażowej.

Gdzie kupić tani rower?

Czy na pewno market albo sklepy z przeróżnym sprzętem sportowym to równie dobre miejsce jak sklep specjalistyczny, zajmujący się wyłącznie tematami rowerowymi? Trzeba rozróżnić tutaj klika kwestii. Rower jako produkt wszędzie będzie taki sam, jednak nie każdy sklep zapewni odpowiedni poziom obsługi przed i po zakupie. Zdecydowanie warto trzymać się sprawdzonych miejsc, gdzie przeszkolony pracownik jest nam w stanie dobrze doradzić, i w przypadku problemów fachowo pomóc.

Kompetentny sprzedawca, czy to na żywo, przez telefon, czat czy maila, to gwarancja, że zakup będzie świadomy i w pełni spełniający oczekiwania. Fachowa porada pozwala odpowiednio wybrać typ roweru, który z pewnością nie okaże się nietrafionym zakupem.

Zanim kupisz rower – przetestuj go!

Robiąc zakupy w hipermarkecie od wczesnej wiosny do jesieni, nie da się nie zauważyć stojących w każdym kącie przeróżnych jednośladów. Marketowe rowery, z których te najdroższe kosztują około 1000 zł, zdają się mieć przewagę nad podobnie wycenianymi sprzętami ze sklepu rowerowego. W „marketowcu” mamy przednią i tylną amortyzację, hamulce tarczowe i egzotyczne kształty ramy. Rower z profesjonalnego sklepu będzie wyglądał „zwyczajnie”. Nie dajmy się zwieść pozorom! Efektowna prezencja nie przekłada się na jakość działania podzespołów. W markecie nie ma możliwości przetestowania roweru przed zakupem. Gdyby taka szansa była, mogłoby się okazać, że na ulicznych wybojach lepiej sprawdzają się szersze opony i sztywny widelec niż bujający amortyzator sprężynowy bez regulacji. Trzeba jeszcze pamiętać o wadze tych wszystkich „ulepszeń”.

Co powinien mieć rower za 1500zł?

Rama to serce roweru. Pozostałe komponenty ulegają z czasem zużyciu i wymianie, ale rama pozostaje. Jeśli jest kiepskiej jakości bądź ma niepasującą nam geometrię, raczej nie polubimy wycieczek rowerowych. Niedoświadczonym rowerzystom łatwiej jest dobrać rozmiar roweru, niż ocenić jakość samej ramy.

Podejmując decyzje zakupowe, dobrze jest więc sprawdzić, z jakiego materiału wykonany jest najważniejszy element roweru. Możliwości są dwie:

  • stal
  • aluminium

przy czym oba te materiały występują w różnych odmianach. Najtańsze rowery mają ramy ze stali zwanej Hi-ten. Jest to rodzaj stali konstrukcyjnej, trwałej, ale bardzo ciężkiej. O wiele lepsza jest stal CroMo, czyli chromowo-molibdenowa. Producenci zazwyczaj chwalą się użyciem lepszych materiałów, więc jeśli rama jest stalowa, to w opisie roweru lub na ramie będzie informacja o zastosowaniu stopu CroMo. W naszym budżecie rowery z dobrej stali mogą być reprezentowane, raczej tylko jako singlespeed, czyli bezprzerzutkowe.

Podczas kupna roweru, ważną kwestią jest jego rama.

Jeśli zależy nam na niższej wadze roweru, warto poszukać modelu z ramą aluminiową. Aluminium jest około 3 razy lżejsze od stali, ale dosyć miękkie. Aby rama była odpowiednio sztywna, stosuje się rury o powiększonych przekrojach. W omawianym przedziale cenowym nie zdarzają się żadne zastosowania materiałów kompozytowych, czyli np. karbonu.

Przerzutka tylna

Najpopularniejszy chwyt marketingowy stosowany od lat przez producentów to montowanie tylnych przerzutek wyższej klasy niż reszta osprzętu w rowerze. Być może ma to odciągnąć uwagę nabywcy od pozostałych elementów wyposażenia, ale nie dajmy się zwieść. Manewr ten oznacza, że gdzieś indziej dokonano oszczędności. Prawie wszystkie rowery kosztujące około 1000 zł będą miały zespół napędowy produkcji Shimano. Przerzutki spotykane w modelach MTB i trekkingowych to najczęściej 7- i 8-rzędowe mechanizmy z grup Tourney i Acera. Jakość pracy tych komponentów jest przyzwoita. Rowery miejskie często wyposażane są w wielobiegowe piasty wewnętrzne z grupy Nexus. W omawianej kwocie trafimy na Nexusa trzybiegowego, który jest legendarnie solidny.

Zastanawiając się jaki rower kupić do 1500 zł, warto spojrzeć na markę przerzutki tylnej.

Mechanizm korbowy

Zaraz po sprawdzeniu tylnej przerzutki powinniśmy przenieść wzrok na mechanizm korbowy. Jeśli tylna przerzutka wyróżniała się na tle konkurencji, to mechanizm korbowy prawdopodobnie nas rozczaruje. Właśnie ten element stanowi standardowe źródło oszczędności. Dobrze, jeśli korba jest produkcji Shimano, ewentualnie Suntoura. Wykorzystanie komponentów innych producentów w omawianym przedziale cenowym to znak, że wybrano tańsze zamienniki. Nie zawsze produkty „no-name” są wyraźnie gorsze od podstawowych modeli renomowanych producentów. Jeśli jednak nie wiemy, z czym mamy do czynienia, lepiej szukać znanego logo. Mechanizm korbowy jest osadzony w rowerze za pośrednictwem wkładu suportu. Jest kilka standardów łączenia korby i wkładu, ale w polu naszego zainteresowania znajdują się tylko rowery, w których korby montowane są na kwadrat.

Koła

Możemy być pewni, że koła w naszym rowerze będą stosunkowo ciężkie, ale satysfakcjonująco wytrzymałe. Rower za 1500 zł powinien być wyposażony w obręcze aluminiowe, chyba że kupujemy cruisera. W nich ze względów estetycznych zdarzają się chromowane obręcze stalowe. Piasty kół będą zbudowane na łożyskach kulkowych. Jeśli trafimy na podstawowe modele piast od Shimano - jest to okazja. Znacznie częściej na piastach nie będzie żadnego logo.

Kupując tani rower należy spojrzeć, czy posiada on aluminiowe obręcze.

Hamulce

Najbardziej kontrowersyjny element wyposażenia roweru w omawianym spektrum cenowym to hamulce. Będziemy mieli wybór między hamulcami V-brake i mechanicznymi tarczowymi. Najtańsze hamulce hydrauliczne trafiają do rowerów, które da się okazyjnie kupić od około 1500 zł.

Rower do 1500 zł zazwyczaj wyposażony jest w hamulce typu V-Brake, jednak można spotkać także modele z hamulcami tarczowymi.

Hamulce tarczowe w teorii są lepsze od szczękowych, ponieważ nie niszczą obręczy i mają większą skuteczność podczas jazdy w deszczu i błocie. W praktyce jednak tanie hamulce mechaniczne wymagają znacznie więcej uwagi niż V-brake, aby pracowały równie bezawaryjnie. Konstrukcja zacisku podstawowego hamulca tarczowego jest taka, że linka hamulcowa porusza okładzinę, która dociska tarczę hamulcową do drugiej, nieruchomej okładziny. Ze względu na duże siły i wysoką temperaturę wytwarzane podczas hamowania, w zacisku powstają naprężenia rozregulowujące położenie nieruchomego klocka hamulcowego. Tanie tarcze hamulcowe mają trudności z zachowaniem centryczności po wielokrotnych cyklach wyginania w jedną stronę w temperaturze kilkuset stopni Celsjusza. Oczywiście powyższe problemy to nie reguła, ale są na tyle częste, że jeśli nie zależy nam jakoś szczególnie na hamulcach tarczowych, lepiej wybrać bezawaryjne V-brake.

Przykładowe rowery

Poniżej znajduje się krótki przegląd godnych uwagi modeli rowerów dla półki cenowej 1500 zł.

Jaki rower miejski do 1500 zł ?

Rower LE GRAND Lille 4 z rocznika 2017 kosztuje około 1400 złotych. To niewiele. Za to wyposażenie roweru naprawdę robi wrażenie. Błotniki, koszyk, bagażnik i osłona łańcucha pozwolą każdej kobiecie dojechać w dobrej kondycji (estetycznej) do pracy czy szkoły. Aluminiowa rama waży tyle, co nic (prawie) i ma duży przekrok. Sześć biegów w zupełności wystarczy w miejskiej dżungli. Dzięki dużym, 28-calowym kołom, jazda po dziurawych ulicach nie będzie problemem.

Le Grand Metz 2 – męski odpowiednik – prezentuje się równie dobrze. Kosztuje około 100 złotych więcej, ale nie można przejść obok niego obojętnie. Lekka aluminiowa rama ma klasyczny kształt. Siodełko i chwyty w tym samym kolorze podkreślają dbałość o szczegóły. Świetnie wyprofilowany bagażnik, pełne błotniki, osłona na łańcuch i oświetlenie czynią z Metza 2 prawdziwy rower całoroczny, co się zmroku i kałuż nie boi. Koniecznie trzeba zwrócić uwagę na napęd. Trzybiegowy Shimano Nexus umieszczony w piaście to wybór, który pozwala na sprawne poruszanie się po mieście, podobnie jak duże, 28-calowe koła.

Jaki rower trekkingowy do 1500 zł ?

Romet Gazela 1 to rower dedykowany paniom. Amortyzowany widelec w połączeniu z dużymi kołami ułatwia jazdę po dziurawych drogach. Hydroformowana rama ze stopu aluminium 6061 jest bardzo stylowa (co dla pań ma znaczenie) i niezwykle lekka. Kierownicę można idealnie ustawić, dzięki regulowanemu mostkowi. Mocno gięta konstrukcja sprawia, że rower jest bardzo komfortowy.

Kross Trans Atlantic to z kolei propozycja dla panów. Ma on wszystko, co powinien mieć rower trekingowy – błotniki, bagażnik, oświetlenie i osłonę łańcucha. Aluminiowa rama waży niewiele. 21 przełożeń pozwala wjechać niemal wszędzie, a osprzęt Shimano gwarantuje bezproblemową eksploatację. Jeśli się zdecydujemy na Krossa, to prawdopodobnie idealnie zamkniemy się w naszej kwocie.

Rower Trekkingowy Kross Trans Atlantic to tani rower damski do 1500 zł.

Jaki rower crossowy do 1500 zł ?

Kross Evado 1.0 z roku 2017 to rower złożony „na lekko”, czyli bez bagażnika, oświetlenia, błotników i osłony na łańcuch. Zaletą tego rozwiązania jest znacznie niższa waga. Jest ona możliwa także dzięki zastosowaniu lekkiej, aluminiowej ramy. Za komfort jazdy odpowiadają duże koła z dość szerokimi oponami i amortyzowany widelec o skoku 50 milimetrów. Hamulce V-brake pewnie zatrzymują rower i są łatwe w serwisie.

Kellys Cliff 10 2016 również mieści się w przedziale cenowym. Przeznaczeniem zdecydowanie przypomina Evado. Jego żywiołem są utwardzone ścieżki, ale Cliff nie boi się wyskoku do lasu. Wszystko to dzięki 28-calowym kołom i amortyzatorowi firmy Suntour. 21-biegowy napęd pozwala dojechać niemal w każde miejsce. Aluminium 6061, z którego zbudowana jest rama, utrzymuje wagę roweru na niezłym poziomie.

24 biegi – to największa zaleta innego „crossowca” - Rometa Orkana 2.0 D. Przełożenia 48/38/28 z przodu i 11-32 z tyłu pozwolą podjechać pod niemal każdy podjazd. Za komfort odpowiadają amortyzator o skoku 63 milimetry i duże, 28-calowe koła. Rama zbudowana jest z aluminium 6061, które poddano obróbce cieplnej T6. Dzięki temu jest lekka i wytrzymała.

Jaki rower MTB do 1500 zł ?

Kross Hexagon X1 - rower ten można potraktować jako punkt wyjścia do poszukiwań uniwersalnego MTB do spokojnej jazdy po leśnych ścieżkach. Głównymi zaletami modelu jest szeroki zakres przełożeń, tylna przerzutka grupy Shimano Altus, oraz lekkie komponenty marki Kross. Rama posiada także otwory na hamulec tarczowy, co umożliwia dalsze ulepszanie roweru.

Kross Hexagon X2 – Starszy brat X1 wyposażony w mechaniczne hamulce tarczowe, które zdecydowanie skracają drogę hamowania, szczególnie w złą pogodę. Model X2 to już krok ku prawdziwej jeździe MTB. Jak na rower górski przystało ma widelec amortyzowany o skoku 80 milimetrów, który dobrze tłumi drgania z podłoża.

Rower górski MTB Kross Hexagon X2 jest tanim rowerem, który zapewnia wygodną i szybką jazdę w terenie.

Rowerem o podobnym przeznaczeniu jest Merida Matts 6.10-V. W tym modelu konstruktorzy postawili na klasyczne V-brake, co utrudnia nieco hamowanie, ale ułatwia serwis. Rower ma za to niezły amortyzator - SR Suntour 26 XCT 100, 21 przełożeń i aluminiową ramę.

Czy drożej znaczy lepiej?

Duże koła w rowerze górskim za mniej niż 1800 złotych? Możliwe! Kross Rower Hexagon B5 za 1799 złotych jest tego dowodem. Dlaczego większe koła są lepsze? Rower zdecydowanie łatwiej pokonuje nierówności. Nie musisz być królem MTB, by radzić sobie na trudnej ścieżce. Poza tym Kross ma inne zalety. Aluminiowa rama, amortyzowany widelec o skoku 75 milimetrów i mechaniczne hamulce tarczowe to tylko część z nich. 24 biegi pozwolą Ci dostać się tam, gdzie tego chcesz.

Jeśli nie możesz zdecydować, czy chcesz rower na 26 czy 29-calowych kołach, możesz kupić rower na średnich... Na przykład Meridę Big Seven 20-MD. Jakie są zalety kół 27,5 cali? Nie dają takiego komfortu, jak „twentyninery”, ale rower na nich jest bardziej zwrotny. Poza tym Big Seven ma także inne zalety: 24 biegi, niezły, amortyzowany widelec i mechaniczne hamulce tarczowe.

Rower Merida Big Seven 20-MD to tani rower wyposażony w hamulce tarczowe.

Podsumowanie

Kupno roweru, gdy mamy do wydania pewną konkretną kwotę, to często czatowanie na okazję. Przecen i promocji jest sporo, jednak nie wszystko, co mieści się w naszym budżecie, jest warte uwagi. Rower kupuje się zazwyczaj na parę lat. Warto więc starannie przemyśleć, czego po nim oczekujemy, i trzymać się wytycznych. Najważniejsza w rowerze jest rama. Wybierając spośród kilku modeli, lepiej zrezygnować z lepszej przerzutki np. na rzecz lekkiej, aluminiowej ramy.

1500 zł to, jak by nie patrzeć, podstawowy próg cenowy. Nie znajdziemy tu wielu „bajerów”, ale jak najbardziej kupimy przyzwoity i wytrzymały rower do rekreacyjnej jazdy w terenie. Dostaniemy też solidny rower miejski, którego nie będzie nam strasznie żal przypiąć do latarni wieczorową porą.

Sprawdź naszą ofertę rowerów, przygotowaliśmy szeroki wybór jednośladów, które można nabyć za mniej niż 1500zł!