Biuro Obsługi Klienta 52 582 22 22

Godziny pracy:

pn.-pt.: 8:00 - 18:00
so.: 9:00 - 14:00

Uwaga, w dniach 16-17 sierpnia infolinia
czynna jest w godzinach 8:00-16:00

Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Koszyk jest pusty

Części rowerowe

Współczesny rower w zależności przeznaczenia, składa się nawet z kilku tysięcy części. Większość elementów jest wymienna i wymaga okresowej konserwacji. Poza oponami, klockami hamulcowymi czy łańcuchem, które podlegają naturalnemu zużyciu czasami dobrze jest przesmarować łożyska kierownicy, wymienić linki i pancerze, czy też wyregulować przerzutki. Niezależnie czy lubisz samodzielnie serwisować rower, czy masz swojego mechanika, w Dadelo znajdziesz najlepsze części rowerowe w najkorzystniejszych cenach.

Dostawa w
W magazynie > 12 szt.
0,99 zł 2,00 zł
Dostawa w

Wyprzedaż

Dostawa w
W magazynie > 12 szt.
8,90 zł 20,00 zł
Rozmiar koła: 29", 28", Szerokość: 50 mm, 57 mm, 54 mm, Typ wentyla: auto / samochodowy
Dostawa w

Nasz faworyt

Dostawa w
Dostawa w
Dostawa w
W magazynie 6 szt.
10,90 zł 13,00 zł
Stożek piasty przedniej SHIMANO Alivio BB-M495
Dostawa w
Dostawa w

Nasz faworyt

W magazynie > 12 szt.
11,90 zł
Łatki PARK TOOL GP-2
Dostawa w
Dostawa w
W magazynie 4 szt.
11,90 zł 17,00 zł
Oliwka i wkład do przewodów SHIMANO SM-BH90
Dostawa w
W magazynie 1 szt.
12,90 zł
Rozmiar koła: 29", Szerokość: 47 mm, 54 mm, 50 mm, Typ wentyla: auto / samochodowy

Z perspektywy Europejczyków rowery służą do rekreacji, dojazdów do pracy w ładną pogodę, ale raczej nie są traktowane jako podstawowe środki transportu. Tymczasem w wielu regionach świata rower to wciąż jedyny pojazd, jakim można przemieszczać się na dalsze odległości. Wymagania względem takiego jednośladu są zupełnie inne niż wobec superlekkiej szosówki. Rower użytkowy – miejski lub trekkingowy – musi być przede wszystkim wytrzymały i trwały. Powinien mieć ładowny bagażnik, pełne błotniki mocowane na dodatkowe druty, opony o uniwersalnym bieżniku i z wkładką antyprzebiciową, oświetlenie na dynamo, wygodne siodełko i napęd o szerokiej rozpiętości przełożeń. Nowoczesne rowery miejskie mają zazwyczaj napędy oparte o wielobiegowe piasty wewnętrzne. Mogą to być modele Shimano Nexus o 3 biegach, ale także Shimano Alfine o 8 i 11 przełożeniach. Najnowocześniejsze mieszczuchy mają pasek karbonowy zamiast łańcucha, co w połączeniu z piastą wewnętrzną powoduje, że napęd roweru jest bezszelestny i prawie nie wymaga konserwacji. A brak łańcucha oznacza zero smarowania i czyszczenia, dzięki czemu spodnie pozostają czyste.

Części rowerowe w różnych typach rowerów

Każdy rower składa się z kilku głównych podzespołów, jak na przykład rama, koła i opony, mechanizm napędowy, siodełko, kierownica i hamulce. Owe podzespoły zbudowane są z mniejszych części, których może być nawet ponad 1000 w jednym rowerze. Stopień skomplikowania współczesnych karbonowych rowerów MTB z pełnym zawieszeniem jest większy niż motocykli sprzed kilkudziesięciu lat, nie mówiąc już o rowerach elektrycznych z własnym silnikiem.

Rowery trekkingowe składają się z większej ilości części niż miejskie, ponieważ są seryjnie wyposażone w amortyzowane widelce. Ten mechanizm w przedniej części jednośladu może być konstrukcją bardzo prostą, jeśli jest to podstawowy model sprężynowy, ale zaawansowane widelce olejowo-powietrzne z regulowaną charakterystyką pracy składają się z kilkuset podzespołów. Dobry sklep rowerowy można poznać po tym, że ma w ofercie komplety uszczelek i olejów do amortyzatorów największych producentów, np. Rock Shox, Fox czy Suntour.

Rowery trekkingowe wyposażone są w tradycyjny napęd o dużej rozpiętości przełożeń, a więc jako jedne z ostatnich na rynku mają mechanizmy korbowe z trzema koronkami. Dzięki temu da się uzyskać bardzo niskie przełożenia, pozwalające podjechać pod górę jednośladem obładowanym sakwami. Rowery szosowe mają już korby z dwiema zębatkami z przodu, a większość nowych modeli MTB nie posiada w ogóle przedniej przerzutki.