Koszyk

Koszyk jest pusty

Części rowerowe

Współczesny rower w zależności przeznaczenia, składa się nawet z kilku tysięcy części. Większość elementów jest wymienna i wymaga okresowej konserwacji. Poza oponami, klockami hamulcowymi czy łańcuchem, które podlegają naturalnemu zużyciu czasami dobrze jest przesmarować łożyska kierownicy, wymienić linki i pancerze, czy też wyregulować przerzutki. Niezależnie czy lubisz samodzielnie serwisować rower, czy masz swojego mechanika, w Dadelo znajdziesz najlepsze części rowerowe w najkorzystniejszych cenach.

Dostawa w

POLECAMY

5,0

1 opinia

W magazynie > 12 szt.
19,90 zł
Dostawa w

POLECAMY

Dostawa w

POLECAMY

Dostawa w

Wyprzedaż

W magazynie > 12 szt.
7,90 zł 20,00 zł
Rozmiar koła: 28", 29", Szerokość: 50 mm, 54 mm, 57 mm, Typ wentyla: auto / samochodowy
Dostawa w

Wyprzedaż

W magazynie > 12 szt.
12,90 zł 13,50 zł
Długość wentyla: 40 mm, Szerokość: 47 mm, 50 mm, 54 mm, 57 mm, Typ wentyla: auto / samochodowy
Dostawa w

Wyprzedaż

W magazynie > 12 szt.
14,90 zł 16,90 zł
Długość wentyla: 36 mm, Szerokość: 18 mm, 20 mm, 23 mm, 25 mm, 28 mm, Typ wentyla: presta / wyścigowy
Dostawa w

Wyprzedaż

W magazynie > 12 szt.
59,00 zł 110,90 zł
Dostawa w
W magazynie 9 szt.
0,99 zł 2,00 zł
Dostawa w
Dostawa w
Dostawa w
W magazynie 1 szt.
10,00 zł 24,90 zł
Brązowy-niebieski, Materiał: żywiczne
Dostawa w
W magazynie 2 szt.
11,90 zł 15,00 zł
Łożysko maszynowe NOVATEC SB6802
Dostawa w
W magazynie > 12 szt.
12,50 zł

Z perspektywy Europejczyków rowery służą do rekreacji, dojazdów do pracy w ładną pogodę, ale raczej nie są traktowane jako podstawowe środki transportu. Tymczasem w wielu regionach świata rower to wciąż jedyny pojazd, jakim można przemieszczać się na dalsze odległości. Wymagania względem takiego jednośladu są zupełnie inne niż wobec superlekkiej szosówki. Rower użytkowy – miejski lub trekkingowy – musi być przede wszystkim wytrzymały i trwały. Powinien mieć ładowny bagażnik, pełne błotniki mocowane na dodatkowe druty, opony o uniwersalnym bieżniku i z wkładką antyprzebiciową, oświetlenie na dynamo, wygodne siodełko i napęd o szerokiej rozpiętości przełożeń. Nowoczesne rowery miejskie mają zazwyczaj napędy oparte o wielobiegowe piasty wewnętrzne. Mogą to być modele Shimano Nexus o 3 biegach, ale także Shimano Alfine o 8 i 11 przełożeniach. Najnowocześniejsze mieszczuchy mają pasek karbonowy zamiast łańcucha, co w połączeniu z piastą wewnętrzną powoduje, że napęd roweru jest bezszelestny i prawie nie wymaga konserwacji. A brak łańcucha oznacza zero smarowania i czyszczenia, dzięki czemu spodnie pozostają czyste.

Części rowerowe w różnych typach rowerów

Każdy rower składa się z kilku głównych podzespołów, jak na przykład rama, koła i opony, mechanizm napędowy, siodełko, kierownica i hamulce. Owe podzespoły zbudowane są z mniejszych części, których może być nawet ponad 1000 w jednym rowerze. Stopień skomplikowania współczesnych karbonowych rowerów MTB z pełnym zawieszeniem jest większy niż motocykli sprzed kilkudziesięciu lat, nie mówiąc już o rowerach elektrycznych z własnym silnikiem.

Rowery trekkingowe składają się z większej ilości części niż miejskie, ponieważ są seryjnie wyposażone w amortyzowane widelce. Ten mechanizm w przedniej części jednośladu może być konstrukcją bardzo prostą, jeśli jest to podstawowy model sprężynowy, ale zaawansowane widelce olejowo-powietrzne z regulowaną charakterystyką pracy składają się z kilkuset podzespołów. Dobry sklep rowerowy można poznać po tym, że ma w ofercie komplety uszczelek i olejów do amortyzatorów największych producentów, np. Rock Shox, Fox czy Suntour.

Rowery trekkingowe wyposażone są w tradycyjny napęd o dużej rozpiętości przełożeń, a więc jako jedne z ostatnich na rynku mają mechanizmy korbowe z trzema koronkami. Dzięki temu da się uzyskać bardzo niskie przełożenia, pozwalające podjechać pod górę jednośladem obładowanym sakwami. Rowery szosowe mają już korby z dwiema zębatkami z przodu, a większość nowych modeli MTB nie posiada w ogóle przedniej przerzutki.