Biuro Obsługi Klienta 52 582 22 22

Godziny pracy:

pn.-pt.: 8:00 - 18:00
so.: 9:00 - 14:00
Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Koszyk jest pusty

Hamulce rowerowe

Poprawnie działające hamulce rowerowe to podstawa bezpiecznej jazdy na dwóch kółkach. Bez znaczenia, czy poszukujesz mechanizmu do szosówki, roweru MTB, czy trekkingowego - szeroki asortyment naszego sklepu umożliwia wybór hamulców rowerowych odpowiednich do każdych potrzeb. Wszystkie modele najlepszych marek znajdziesz właśnie u nas! Wolisz klasyczny V-brake, czy nowoczesny hamulec tarczowy?

Dostawa w
Dostawa w
Dostawa w

Nasz faworyt

5,0

1 opinia

W magazynie > 12 szt.
18,90 zł
Dostawa w
W magazynie > 12 szt.
18,90 zł 19,90 zł
Dostawa w

Wyprzedaż

Dostawa w

Wyprzedaż

Dostawa w
W magazynie > 12 szt.
24,90 zł 27,00 zł
Czarny, Montaż: tył, Rozmiar: 180 mm
Dostawa w
Dostawa w
W magazynie 6 szt.
26,90 zł 38,00 zł
Czarny, Materiał: mieszane, Przeznaczenie: szosowe
Dostawa w

Nasz faworyt

5,0

5 opinii

W magazynie > 12 szt.
27,90 zł 37,90 zł
Czarny-pomarańczowy-szary
Dostawa w
Dostawa w
Dostawa w
Dostawa w

Wyprzedaż

Dostawa w

Wyprzedaż

Dostawa w
W magazynie 4 szt.
29,90 zł 35,00 zł
Czerwony, Materiał: półmetaliczne
Dostawa w
W magazynie 1 szt.
29,90 zł
Czerwony, Materiał: półmetaliczne
Dostawa w
W magazynie 6 szt.
29,90 zł 35,00 zł
Czerwony, Materiał: półmetaliczne
Dostawa w
W magazynie 2 szt.
29,90 zł
Czerwony, Materiał: półmetaliczne
Dostawa w
Dostawa w

Nasz faworyt

4,5

6 opinii

W magazynie > 12 szt.
30,90 zł 39,00 zł
Czerwony, Materiał: półmetaliczne
Dostawa w
W magazynie > 12 szt.
31,80 zł 35,00 zł
Czerwony, Materiał: półmetaliczne
Dostawa w

Wyprzedaż

Dostawa w
W magazynie 5 szt.
31,90 zł 35,00 zł
Czerwony, Materiał: półmetaliczne

Hamulce rowerowe to podstawa bezpieczeństwa

Gdybyśmy przeprowadzili sondę, które komponenty rowerowe są najważniejsze, prawdopodobnie najwięcej głosów zebrałyby przerzutki, może rama i koła. Tymczasem, po chwili refleksji oczywiste staje się, że kluczowe dla naszego bezpieczeństwa są sprawne i skuteczne hamulce rowerowe. Można się chyba zgodzić, że w ostatecznym rozrachunku zdolność do błyskawicznego zatrzymania się przed przeszkodą jest ważniejsza niż, np. możliwość bardzo szybkiej zmiany biegów.

Hamulce rowerowe przez większość nowożytnej historii kolarstwa nie doznawały znaczących usprawnień konstrukcyjnych. Przyspieszenie nastąpiło w ostatnich dekadach ubiegłego wieku, gdy najpowszechniej stosowany hamulec nożny typu Torpedo został wyparty przez hamulce ręczne Cantilever. Później pojawiły się doskonałe i do dziś najpopularniejsze w rowerach miejskich i użytkowych hamulce V-brake. W obecnym stuleciu obserwujemy rewolucję hydrauliczną i tarczową. Hamulce, które są pomniejszonymi odpowiednikami konstrukcji znanych z samochodów i motocykli zawojowały segment rowerów MTB, a od niedawna wkraczają szeroko do konserwatywnego segmentu rowerów szosowych.

Rodzaje hamulców rowerowych

Zalety hydraulicznego systemu zatrzymującego rower są znaczne. Rozciągliwą i szybko zużywającą się linkę i pancerz zastępuje układ rurek i zbiorników wypełnionych samochodowym płynem hamulcowym lub olejem mineralnym. Jako media praktycznie nieściśliwe przekazują one całą energię kolarza z klamki hamulcowej do zacisku, prawie nie podlegając przy tym siłom tarcia. „Czucie" klamki jest w układach hydraulicznych znakomite, mamy możliwość takiego modulowana siły hamowania, że jesteśmy w stanie jeździć np. w kontrolowanym poślizgu bez pełnego zablokowania koła. W rowerach miejskich hydrauliczne hamulce tarczowe pozwalają sprawnie zatrzymywać się przy użyciu jedynie dwóch palców.

Jeszcze niedawno wydawać by się mogło, że tarczówki w przyszłości wyprą z rynku inne typy mechanizmów zatrzymujących, ale dziś widać, że tak się nie stanie. Np. firma Magura wciąż rozwija klasyczne hydrauliki z serii HS, w których klocek zaciska się na obejmie koła, tak jak w V-brake`ach, nie ma tu osobnej tarczy hamulcowej. Hamulce V-brake jeszcze długo będą montowane w rowerach z podstawowej i średniej półki, ponieważ oferują najlepszy stosunek ceny do skuteczności działania. Wielu cyklistów nie pragnie przecież rowerów wyszukanych techniczne, tylko solidnych, tanich w eksploatacji i łatwych w samodzielnym serwisowaniu.

W miejskich damkach i składakach wciąż można spotkać konstrukcje Torpedo, którymi hamuje się wykonując nogami ruch „do tyłu". Torpedo są praktycznie bezobsługowe i pancerne. Podobnie sprawa ma się z hamulcami rolkowymi, które znajdziemy w większości rowerów holenderskich.

W ofercie Dadelo znajdują się wszystkie typy hamulców rowerowych, oraz części zamienne do nich. Nasze ceny są bezkonkurencyjne!