Biuro Obsługi Klienta 52 582 22 22

Godziny pracy:

pn.-pt.: 8:00 - 16:00
Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Koszyk jest pusty

Kierownice rowerowe

Kierownica to jeden z trzech punktów kontaktu cyklisty z rowerem i być może najważniejszy. Optymalna sylwetka na rowerze decyduje o tym czy w ogóle lubimy pedałować. Kierownica o odpowiednim wygięciu i szerokości sprawia, że nie bolą nas plecy ani nadgarstki i możemy swobodnie skręcać. Oferta producentów kierownic jest ogromna i dostosowana do wielości typów anatomicznych oraz rodzajów uprawianego kolarstwa. Dopasuj rower do swoich potrzeb!

Pozostałe od A do Z
Od
do
Dostawa w

Wyprzedaż

W magazynie 1 szt.
19,90 zł
Stalowy, Kąt: 6, Szerokość: 600 mm, Średnica kierownicy: 25,4
Dostawa w
Dostawa w
W magazynie 4 szt.
41,90 zł 45,90 zł
Czarny, Szerokość: 640 mm, Średnica kierownicy: 25,4
Dostawa w
W magazynie 8 szt.
69,90 zł 99,00 zł
Dostawa w

POLECAMY

4,5

2 opinie

W magazynie 4 szt.
75,00 zł 99,00 zł
Dostawa w
W magazynie 1 szt.
89,90 zł
Czarny, Szerokość: 700 mm, Średnica kierownicy: 31,8, Wznios: 5 mm
Dostawa w

Wyprzedaż

W magazynie 1 szt.
109,00 zł
Czarny, Szerokość: 440 mm, Średnica kierownicy: 31,8
Dostawa w

Wyprzedaż

Dostawa w
W magazynie 1 szt.
249,00 zł
Czarny, Szerokość: 400 mm, Średnica kierownicy: 31,8
Dostawa w

Wyprzedaż

Dostawa w
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 1 szt.
545,00 zł
Wysyłka
gratis
599,00 zł 659,00 zł
Czarny, Szerokość: 700 mm, Średnica kierownicy: 31,8

Kierownice rowerowe to zazwyczaj elementy przykuwające stosunkowo mało uwagi. Okazuje się, że ich specyfika jest o wiele ciekawsza. Kierownica może być za wąska lub za szeroka dla naszego rozstawu ramion, wtedy zamieniamy ją na inny rozmiar. Jeśli czujemy, że nasza pozycja na rowerze nie jest do końca odpowiednia, warto pokombinować z kierownicą. Oprócz rzeczy oczywistych, czyli zmiany długości mostka, może być tak, że kierownica gięta pod nieco innym kątem poprawiłaby nam ułożenie nadgarstków i zlikwidowałaby tym samym dyskomfort.

Kierownice rowerowe miejskie i trekkingowe

W zasadzie większość kierownic w nowych rowerach turystycznych to podobne do siebie, proste aluminiowe rurki o jednakowej średnicy. Większość z nich ma szerokość około 50 cm, co jest dobrym kompromisem między możliwościami sterowania rowerem na wybojach a kompaktową szerokością roweru jeżdżącego w ruchu miejskim. Czasami zdarza się przecież przepychanie do świateł pomiędzy dwoma rzędami samochodów i kierownica MTB o szerokości np. 70 cm byłaby przesadą. Jeśli chodzi o wersje do jazdy trekkingowej, to czasami widuje się rowerzystów, którzy mają zamontowane. „motylki”, czyli rodzaj kierownicy, której końce tworzą jakby kwadraty. Dzięki temu można jechać w pozycji bardziej pochylonej (dolny chwyt) lub wyprostowanej (górny chwyt). Można jeszcze wspomnieć o kierownicach do rowerów holenderskich i składaków. Te pierwsze miewają fantazyjne wygięcia i czasami rozmiarem przypominają dyszel od drezyny. Spełniają też podobną funkcję, ponieważ mają zapewnić kierującemu poczucie komfortu i całkowicie wyprostowaną pozycję na siodełku. Holendry nie są lekkimi rowerami (i nie muszą być), a ich spore kierownice wykonane są raczej ze stali niż aluminium.

Kierownice rowerowe szosowe

Kierownice szosowe są nazywane „barankami” i końcówki rurek mają zgięte w kształt baranich rogów. Dzięki temu kolarz może prowadzić rower w dolnym chwycie będąc bardziej pochylonym. Niska sylwetka zmniejsza opory aerodynamiczne i pozwala na szybką jazdę. Kierownica w rowerze szosowym jest więc ważna, bo przekłada się na osiągi. Od paru lat modne są baranki w stylu aero, czyli spłaszczone i powoli upodabniające się do skrzydeł samolotu.