Biuro Obsługi Klienta 52 582 22 22

Godziny pracy:

pn.-pt.: 8:00 - 16:00
Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Koszyk jest pusty

Korby rowerowe

Mechanizm korbowy popularnie zwany korbą rowerową to centralny element napędu. Korba powinna być lekka i jak najsztywniejsza, aby przenosiła na koło całą energię kolarza. Stopniowanie korby decyduje o charakterze roweru. 3-rzędowe mechanizmy korbowe spotykane w rowerach trekkingowych pozwalają podjechać pod górę rowerem obciążonym sakwami, 2-rzędowe korby szosowe występują w stopniowaniu wyścigowym i kompaktowym, a w MTB zaczynają dominować korby 1-rzędowe. Znajdź optymalną przełożenie w Dadelo

Od
do
Dostawa w
W magazynie 2 szt.
144,00 zł 224,00 zł
Tytanowy, Długość: 175 mm, Stopniowanie: 40-30-22
Dostawa w
W magazynie 1 szt.
145,00 zł 218,00 zł
Długość: 175 mm, Rodzaj: kwadrat, Stopniowanie: 40-30-22
Dostawa w
W magazynie 4 szt.
195,00 zł 306,00 zł
Tytanowy, Długość: 175 mm, Stopniowanie: 40-30-22
Dostawa w
W magazynie 1 szt.
249,00 zł 290,00 zł
Czarny, Długość: 170 mm, Stopniowanie: 48-36-26
Dostawa w

POLECAMY

W magazynie 1 szt.
269,00 zł 398,00 zł
Szary, Długość: 175 mm, Stopniowanie: 50-34
Dostawa w

POLECAMY

W magazynie 5 szt.
299,00 zł 399,00 zł
Czarny, Długość: 175 mm, Ilość rzędów: 2, Stopniowanie: 36-22
Dostawa w
W magazynie 1 szt.
359,00 zł 409,00 zł
Czarny, Długość: 175 mm, Stopniowanie: 38-24
Dostawa w

Nowość

W magazynie 2 szt.
399,00 zł 519,00 zł
Czarny, Długość: 175 mm, Rodzaj: DUB, Stopniowanie: 32

„Korby rowerowe” to popularna nazwa mechanizmów korbowych. Śmiało można powiedzieć, że mechanizm korbowy to serce roweru, tak samo jak rama jest kręgosłupem. Kolarz przenosi całą siłę, jaką jest w stanie wygenerować właśnie na ramiona korb. Muszą więc one być odpowiednio wytrzymałe, aby nie zostały zdeformowane, ponieważ podlegają ciągłym siłom skręcającym, występującym podczas pedałowania. Najważniejsze parametry, według których ocenia się jakość korb rowerowych to sztywność i lekkość konstrukcji. Podobnie jest w przypadku ram rowerowych, gdzie najsztywniejszy przy minimalnej masie jest karbon. Niestety korby karbonowe są również drogie. W związku z tym nawet topowe grupy napędów Shimano wyposażone są w korby ze stopów metali. Najczęściej jest to aluminium zestawione ze stalowym pałąkiem łączącym ramiona korb.

Japończycy lata temu wprowadzili na rynek technologie, które bardzo podniosły jakość mechanizmów korbowych i do dziś się są one popularne. Mowa tu o zastosowaniu suportów z łożyskami zewnętrznymi oraz kutych i drążonych ramion korb Hollowtech II. Konkurencja musiała odnieść się do propozycji Shimano i tak zaczęło się powolne rozmnożenie formatów montażu korb w ramie. Z dawniejszych suportów na kwadrat z gwintem włoskim i angielskim (BSA) zrobiło się nagle kilkanaście podgrup, które czasami wymagają bardzo indywidualnego kształtu mufy suportu. Do najpopularniejszych typów należą technologie Pressfit (PF), BB30, BB86 i np. BB386. Trzeba bardzo uważać, kupując mechanizm korbowy do nowoczesnego roweru, ponieważ może on nie pasować do standardu suportu. Ważny jest nie tylko rozstaw korb, ale także średnica pałąka łączącego ramiona. Najczęściej spotykane wymiary to 22 mm, 24 mm i 30 mm.

Mechanizmy korbowe mogą mieć jedną, dwie lub trzy zębatki. Nazywamy je wtedy jedno-, dwu-, lub trzyrzędowymi korbami. Od lat prawidłowość jest taka, że wraz z rosnącą liczbą koronek kasety maleje liczba zębatek na korbach. Dziś mechanizmy korbowe trzyrzędowe występują właściwie tylko w napędach trekkingowych. Tam potrzebny jest maksymalnie szeroki zakres przełożeń, ponieważ rowery często są obładowane sakwami i trzeba zapewnić im możliwość podjazdu pod strome wzniesienia.

W rowerach szosowych od średniej półki cenowej występują właściwe tylko mechanizmy korbowe dwurzędowe. Jeżeli ktoś się bardzo uprze, to może dokupić korby trzyrzędowe szosowe, ale jest to niepotrzebne, gdy na kasecie znajduje się 9 lub więcej koronek.

Mechanizmy korbowe MTB w zasadzie przechodzą rewolucję, która już dobiega końca. Wraz z inwazją jednorzędowych napędów Sram przednia przerzutka w MTB zanikła i niedługo do tego faktu dostosuje się nawet Shimano.