Koszyk

Koszyk jest pusty

Lemondki

Rywalizacja podczas zawodów wymaga szukania najlepszych rozwiązań, które pozwolą najszybciej dotrzeć do mety. Lemondki umożliwiają kolarzowi uzyskanie możliwie najbardziej aerodynamicznej pozycji na rowerze w wyścigach czasowych i triatlonach. Poznaj naszą ofertę i zdecyduj, która lemondka będzie dla Ciebie najlepsza. Zjednocz się z rowerem! Poczuj prędkość, jaką osiągniesz przyjmując opływową pozycję.

Polecane
Pozostałe od A do Z
Od
do
Dostawa w

POLECAMY

W magazynie 7 szt.
69,90 zł 99,00 zł
Dostawa w
4,0

1 opinia

W magazynie 4 szt.
39,90 zł
Dostawa w
5,0

1 opinia

W magazynie 5 szt.
114,90 zł 129,00 zł
Dostawa w
W magazynie 1 szt.
475,00 zł 569,00 zł
Dostawa w
W magazynie 2 szt.
489,00 zł 569,00 zł
Garmin

Najwyższa trwałość Innowacyjna
technologia GPS

Zobacz ofertę
Kross

Dwa koła
jedna pasja

Zobacz ofertę

„Lemondka” to potoczna nazwa aerodynamicznej kierownicy rowerowej, stosowanej dziś powszechnie w triathlonie i szosowej jeździe na czas. Jej specyficzny kształt umożliwia kolarzowi złożenie się do opływowej pozycji i zminimalizowanie przedniej powierzchni natarcia podczas jazdy. Wąsko ułożone ramiona i pochylona sylwetka na rowerze, wynikająca ze stosowania lemondki, pozwalają na uzyskanie około 90 sekund podczas 40-kilometrowego odcinka jazdy na czas. Zysk liczony jest w stosunku do roweru szosowego z tradycyjną kierownicą typu baranek.

Lemondka swoją nazwę bierze od nazwiska wybitnego amerykańskiego kolarza – Grega LeMonda, który jako pierwszy zastosował ową kierownicę podczas wyścigu czasowego Tour De France w roku 1989 i ostatecznie wygrał cały wyścig o 8 sekund. Było to niesamowite osiągnięcie i do dziś prawie nie zdarzają się tak spektakularne medialnie historie.

Jeśli spojrzymy na ceny lemondek to zaobserwujemy, że podstawowe wersje mogą kosztować około 100 zł, a najdroższe przekraczają cenę średniej klasy roweru szosowego. Wynika to z faktu, że podstawowe modele są stosunkowo ciężkie, ale też solidne. Mają także modułową konstrukcję i da się je zamontować na prawie każdej prostej kierownicy. W konsekwencji tańsze lemondki widuje się na rowerach trekkingowych, ponieważ dzięki nim kolarz może całkowicie zmienić pozycję na siodełku. Ma to kluczowe znaczenie podczas wielodniowych wypraw na rowerze, gdy spędza się po 10 godzin na pedałowaniu. Im droższa kierownica czasowa, tym bardziej zaawansowane materiały wykonania oraz lepiej rozwiązany system mocujący do roweru i większa integracja z osprzętem.

Lemondki ze średniej półki mają regulowane i wyściełane podpórki specjalnie pod łokcie oraz możliwość kilkupozycyjnego chwytu. Kolejny pułap cenowy pojawia się, gdy materiałem wykonania staje się karbon. Wiadomo, że im więcej kompozytu, tym niższa masa, bardziej anatomiczny kształt kierownicy i więcej przemyślanych uchwytów, np. na komputery Garmina. Następne są lemondki, które umożliwiają montaż specjalnych hamulców i manetek mechanicznych oraz elektrycznych Shimano DI2. Bardzo wygodnie jest móc hamować i zmieniać przełożenia, nie zmieniając pozycji aero, ale taka możliwość już sporo kosztuje. Jest ona potrzebna w zasadzie tylko zawodowcom i amatorom regularnie startującym w zawodach. W ramach ciekawostki można wspomnieć o w pełni karbonowych monoblokach, łączących w jednym superlekkim kawałku karbonu prostą kierownicę, mostek i lemondkę.