Biuro Obsługi Klienta 52 582 22 22

Godziny pracy:

pn.-pt.: 8:00 - 16:00
Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Koszyk jest pusty

Napinacze łańcucha rowerowego

Napinacz łańcucha jest niewielkich rozmiarów elementem odpowiedzialnym za prawidłowe przyleganie łańcucha do zębatek, nawet podczas jazdy po wybojach Napinacze łańcucha pozwalają zachować efektywność pedałowania nie generując przy tym nadmiernych oporów. Zobacz napinacze łańcucha w naszej ofercie, sprawdź kompatybilność z korbą i ramą i ruszaj w drogę!

Polecane
Od
do

Napinacze łańcucha to raczej niszowe, ale bardzo potrzebne elementy wyposażenia rowerowego. Są one niezbędne głównie kolarzom górskim uprawiającym bardziej wymagające odmiany MTB, takie jak Enduro, a przede wszystkim DH. Napinacze montowane są zazwyczaj przy suporcie i służą do utrzymania łańcucha na zębatkach mechanizmu korbowego podczas najgorszych wstrząsów na wielkich wertepach. Przydają się także podczas lądowań z wysokich wyskoków. Równocześnie „napinacze łańcucha” to także nazwa pantografów z wózkami montowanymi w miejscu tylnej przerzutki w rowerach miejskich. Taka definicja jest jednak mniej popularna.

Napinacze łańcucha mogą mieć różną konstrukcję i rożny stopień rozbudowania. Mogą składać się tylko z prowadnicy łańcucha wyglądającej jak nieruchomy wózek przerzutki przedniej. Wtedy zazwyczaj mocowane są do ramy za pomocą obejmy na rurę podsiodłową. Taki napinacz pasuje tylko do korb jednorzędowych.

Bardziej skomplikowane konstrukcje mogą być mocowane do mufy suportu i dociskane miską suportu, a najbardziej profesjonalne napinacze pasują do mocowań typu ISCG. Jest to standard otworów ułożonych wokół mufy suportu. Są to 3 otwory przyspawane seryjnie do ramy przez producenta roweru. Obecnie możemy spotkać się z wersjami ISCG OLD i ISCG 5. Pierwsza znana jest także pod swoją pierwotną nazwą jako ISCG 3. Różnią się one odległościami pomiędzy otworami.

ISCG 5 jest najnowszym i najpopularniejszym standardem. Dla tej wersji napinacze wyglądają zazwyczaj tak, że do otworów w ramie mocowana jest regulowana płytka ,która znajduje się po wewnętrznej stronie mechanizmu korbowego. Do owej płytki mogą być dokręcane rolki górne i dolne oraz prowadnice łańcucha. Im bardziej rozbudowana jest konstrukcja napinacza, tym lepiej zabezpiecza on przed spadnięciem łańcucha na wybojach, ale jest także głośniejszy podczas pedałowania. Producenci mają na to sposób i korzystają z nieco droższych silikonowych osłon gumowych na kółka i prowadnice. Wraz z napinaczami często spotykane są rock ringi, czyli osłony na koronki blatu dokręcane do standardowych otworów mocujących zębatkę do korby. Zwykle BCD, czyli rozstaw owych otworów, wynosi 104 mm, ale zawsze należy się upewnić przed zakupem nowego rockringu. Co ciekawe, napinacze łańcucha powoli wychodzą z użycia wraz z upowszechnianiem się standardu blatów Narrow-Wide w korbach jednorzędowych. Ów standard oznacza, że zęby na przedniej koronce są wyższe niż w przypadku zębów koronek dostosowanych do przerzutek przednich. Wysokie zęby zapobiegają ześlizgiwaniu się łańcucha na wybojach.