Biuro Obsługi Klienta 52 582 22 22

Godziny pracy:

pn.-pt.: 8:00 - 16:00
Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Koszyk jest pusty

Okulary rowerowe

Okulary sportowe na rower zapewniają skuteczną ochronę przed promieniami słonecznymi. Ich anatomiczna budowa oraz perfekcyjne dopasowanie do kształtu twarzy pozwala zapobiec przenikaniu światła z każdej strony. Producenci stosują różnorodne technologie, które sprawiają, że okulary rowerowe jeszcze bardziej zwiększają wygodę jazdy. Można wśród nich wymienić technologię zapobiegania parowaniu, gumowe noski eliminujące możliwość powstawania odcisków czy wzmacniane soczewki. Daj się zaskoczyć!

Dostawa w
W magazynie 2 szt.
49,90 zł 94,90 zł
Biały, Kolor soczewek: niebieskie, Rodzaj szkieł: standardowe
Dostawa w

Wyprzedaż

Dostawa w
W magazynie 1 szt.
69,00 zł 74,90 zł
Czarny-szary, Kolor soczewek: czerwone, Rodzaj szkieł: standardowe
Dostawa w
5,0

1 opinia

W magazynie 1 szt.
72,90 zł 99,90 zł
73,50 zł 99,90 zł
Biały-czerwony, Kolor soczewek: niebieskie, Rodzaj szkieł: standardowe
Dostawa w
W magazynie 2 szt.
78,90 zł 109,00 zł
Biały-czarny, Kolor soczewek: nie dotyczy, Rodzaj szkieł: standardowe
84,90 zł 119,00 zł
Biały-niebieski, Kolor soczewek: nie dotyczy, Rodzaj szkieł: standardowe
Dostawa w
W magazynie 2 szt.
94,90 zł 119,00 zł
Czarny-grafitowy, Kolor soczewek: nie dotyczy, Rodzaj szkieł: standardowe

Okulary rowerowe to bardzo ważny element stroju kolarza szosowego i górskiego. Dobre modele nie tylko chronią przed słońcem i deszczem, ale także poprawiają widoczność dzięki filtrom. Zabezpieczają także przez dostaniem się do oczu różnych pyłków, małych owadów i błota tryskającego spod kół pojazdu lub rowerzysty jadącego przed nami. Okulary rowerowe produkowane są przez wiele firm, ale najbardziej renomowane marki to Oakley, Uvex, Shimano i Alpina. Niedawno do swojej szerokiej oferty tego typu produkty wprowadziła Endura i trzeba przyznać, że jak zawsze zaoferowała modele wysokiej jakości.

Okulary rowerowe różnią się nieco od pozostałych modeli sportowych, ponieważ z założenia muszą oferować jak najszersze pole widzenia. Na wyścigach rowerowych można zaobserwować, że kolarze mają na nosie lub zamocowane za kaskiem okulary składające się właściwie tylko z jednej ciągłej szybki i zauszników. Nie ma ramek ani nawet dwóch osobnych szkieł. Taka konstrukcja zapewnia bardzo szerokie pole widzenia, ale ma także pewne wady. W razie stłuczki lub wypadku okulary bezramkowe jednoszybowe narażone są na łatwiejsze zniszczenie niż modele klasyczne. Dlatego kolarze górscy preferują jednak konstrukcje z ramką i dwiema soczewkami. Często spotykane są także okulary z ramką obejmującą szkła do połowy.

Od lat nie spotyka się już okularów sportowych wykonanych ze szkła. Dominujący materiał soczewek to poliwęglan i pochodne nylonu przeznaczone na oprawki. Poliwęglan to także materiał stosowany w droższych reflektorach samochodowych, a więc jest bardzo wytrzymały i może mieć niezwykle wysoki współczynnik przepuszczania światła. Z kolei pochodne nylonu są idealne na oprawki, ponieważ charakteryzują się twardością, trwałością i elastycznością. Jako plastiki nie mają także nieprzyjemnego oddziaływania na skórę w niskich i wysokich temperaturach. Jest to przypadłość ramek wykonanych z metali.

O jakości i cenie okularów często decydują zastosowane powłoki na soczewkach. Najpopularniejsze są filtry polaryzacyjne, które likwidują odbicia światła od mokrej jezdni czy od reflektorów samochodowych. Nieco droższe i czasami problematyczne bywają filtry fotochromatyczne. Umożliwiają one samoistne przyciemnianie szkieł w zależności od jasności otoczenia. Niestety mają pewną bezwładność i nie reagują szybko na nagłe zmiany warunków nasłonecznienia. Bywa to uciążliwe dla rowerzystów górskich, którzy jeżdżą na przykład po lesie.