Koszyk

Koszyk jest pusty

Opony rowerowe

Jeśli uświadomisz sobie, że od dwóch wąskich kawałków gumy stykających się w każdej chwili z podłożem zależy twoje bezpieczeństwo i komfort jazdy zrozumiesz jak ważne są dobrze dobrane opony rowerowe. Różne średnice, różne mieszanki gumy, wiele typów wkładek antyprzebiciowych, bieżnik miejski, terenowy, szosowy, konstrukcja drutowa lub zwijana, instalacja tubeless lub z użyciem tradycyjnych dętek. W Dadelo posiadamy opony rowerowe każdego typu i to w najlepszych cenach!

  • 4,8 / 5

    Nasza ocena
    na Opineo

  • Dostawa
    w 24h

  • Odbiór rowerów
    w punktach

Filtry

Od
do

POLECAMY

4,8

5 opinii

Dostawa 24h
Czarny , Pasek odblaskowy: tak, Przeznaczenie: mtb, trekking / miasto, Rocznik: 2017, Rozmiar koła: 28", Szerokość: 1,5"
74,99 zł -31% 109,00 zł

POLECAMY

5,0

2 opinie

Dostawa 24h
Gęstość oplotu: 120 TPI, Mieszanka: Silkworm, Rozmiar koła: 29", Szerokość: 2,2", Ścianki boczne: Exo, Tubeless ready: nie, Typ: zwijana
129,99 zł -18% 159,00 zł

Wyprzedaż

Dostawa 24h
Czarny , Rozmiar koła: 26", Szerokość: 44 mm
23,99 zł -40% 39,90 zł

Wyprzedaż

Dostawa 24h
Szary , Rozmiar koła: 24", Szerokość: 37 mm
28,99 zł -41% 49,00 zł

Wyprzedaż

Dostawa 24h
Czarny , Mieszanka: Pace Star (PSC), Rozmiar koła: 27,5", Szerokość: 2,35", Ścianki boczne: SnakeSkin
144,99 zł -42% 249,00 zł

bestseller

Dostawa 24h
Czarny , Rozmiar koła: 12", Szerokość: 2,25"
19,99 zł
Dostawa 24h
Czarny , Rozmiar koła: 12", Szerokość: 2,5"
19,99 zł -18% 24,50 zł
Dostawa 24h
Czarny , Rozmiar koła: 28", Szerokość: 35 mm
24,99 zł -16% 29,90 zł
4,0

2 opinie

Dostawa 24h
Czarny , Rozmiar koła: 26", Szerokość: 2,0"
27,99 zł -15% 32,90 zł
Dostawa 24h
Czarny , Rozmiar koła: 28", Szerokość: 35 mm
27,99 zł -28% 39,00 zł
Dostawa 24h
Biały-czarny , Rozmiar koła: 26", Szerokość: 1,35"
27,99 zł -6% 29,90 zł
4,8

4 opinie

Dostawa 24h
Czarny , Rozmiar koła: 26", Szerokość: 1,95"
27,99 zł -15% 32,90 zł
Dostawa 24h
Czarny , Rozmiar koła: 28", Szerokość: 47 mm
28,99 zł -24% 37,90 zł
5,0

1 opinia

Dostawa 24h
Czarny , Rozmiar koła: 26", Szerokość: 1,95"
30,99 zł -22% 39,90 zł

Oferta opon rowerowych to zazwyczaj najliczniejsza pozycja w sklepowym asortymencie. Wygląda na to, że producentom udało się nauczyć cyklistów, że wymiana opon może znacząco zmienić charakter ich rowerów. Dzięki różnym typom mieszanki gumowej, oplotu lub też bieżnika jesteśmy w stanie odczuwalnie usportowić lub uterenowić nasz bolid. Co parę sezonów opony ulegają zużyciu i przychodzi czas kupna nowych. Jeśli byliśmy zadowoleni z dotychczasowego modelu najprawdopodobniej nie będziemy mieli ochoty na eksperymenty, ale jeśli tylko czujemy, że jakikolwiek aspekt pracy opon nie był idealny – warto eksperymentować.

Typy opon rowerowych

Opony rowerowe różnią się wieloma parametrami, a ich podstawowa klasyfikacja to przeznaczenie użytkowe. Mówiąc najogólniej możemy wyróżnić ogumienie dostosowane konstrukcyjnie do jazdy po miejskich krawężnikach i dziurach, opony szosowe zorientowane na szybkie toczenie po dobrym asfalcie i opony do rowerów terenowych przeznaczone do jazdy po polach, lasach, błotach i górach. Oczywiście istnieje bardzo liczna grupa opon o mieszanej charakterystyce. Przykładowo rowery crossowe powinny sprawnie jeździć po mieście, po podmiejskich szosach i po w miarę gładkich leśnych i polnych ścieżkach. Kluczem do dobrej trakcji na każdej z wymienionych nawierzchni są właśnie odpowiednio uniwersalne opony.

Opony rowerowe miejskie

Najprościej zdefiniować wymagania stawiane oponom miejskim. Przede wszystkim mają one znosić ciągłe kontakty z krawężnikami, połamanymi płytami chodnikowymi, kostką brukową itp. Bardzo ważne jest, aby były maksymalnie nieprzebijalne. Powinny więc posiadać dodatkową warstwę gumy, a najlepiej dedykowaną wkładkę z kevlaru. W oponach miejskich „pancerność" jest ważniejsza niż osiągi, ale żeby rower nie był „mułowaty" producenci stosują delikatny i płaski bieżnik dobrze toczący się po asfalcie.

Opony szosowe

Teoretycznie opony miejskie i szosowe służą do przemieszczania się po asfalcie, a przynajmniej po dobrze utwardzonej nawierzchni, ale jednak mają zupełnie inną specyfikę. Rowery szosowe mają osiągać wysokie prędkości na gładkich drogach, a więc najważniejsza jest niska waga opon, niskie opory toczenia, przyczepność w zakrętach i w drugiej kolejności trwałość. Powyższe wymagania definiują budowę opon kolarskich, są one wąskie (od 23 do 28 mm) gładkie lub prawie gładkie i wytrzymują pompowanie do bardzo wysokich ciśnień (do około 110 psi).

Opony MTB

Najbardziej różnorodne konstrukcyjnie są opony przeznaczone do jazdy terenowej. Z jednej strony są to lekkie i stosunkowo delikatnie bieżnikowane gumy do wyścigów XC w umiarkowanie trudnym terenie. Z drugiej MTB to także Enduro, czyli szybkie zjazdy ze stromych zboczy górskich połączone ze skokami, przelatywaniem przez kamienne gołoborza, itp. Opony do takiej jazdy mogą ważyć nawet i kilogram, mają duże klocki bieżnika i pancerną budowę. Nie wspomnieliśmy jeszcze o oponach do fatbike`ów, które wyglądają jak ogumienie do małego traktora. Warto nadmienić, że nieodwracalnym trendem w segmencie opon górskich jest rezygnacja z dętek na rzecz systemów bezdętkowych Tubeless Ready.