Koszyk

Koszyk jest pusty

Opony rowerowe

Jeśli uświadomisz sobie, że od dwóch wąskich kawałków gumy stykających się w każdej chwili z podłożem zależy twoje bezpieczeństwo i komfort jazdy zrozumiesz jak ważne są dobrze dobrane opony rowerowe. Różne średnice, różne mieszanki gumy, wiele typów wkładek antyprzebiciowych, bieżnik miejski, terenowy, szosowy, konstrukcja drutowa lub zwijana, instalacja tubeless lub z użyciem tradycyjnych dętek. W Dadelo posiadamy opony rowerowe każdego typu i to w najlepszych cenach!

Polecane
Od
do
Dostawa w

POLECAMY

Dostawa w

Wyprzedaż

Dostawa w

Wyprzedaż

4,0

1 opinia

W magazynie 4 szt.
95,00 zł 159,00 zł
Czarny, Rozmiar koła: 28", Szerokość: 23 mm
Dostawa w
W magazynie > 12 szt.
19,90 zł
Czarny, Rozmiar koła: 12", Szerokość: 2,25"
Dostawa w
W magazynie 2 szt.
24,00 zł 39,90 zł
Czarny, Rozmiar koła: 26", Szerokość: 44 mm
Dostawa w
Dostawa w
W magazynie 7 szt.
24,90 zł 29,90 zł
Czarny, Rozmiar koła: 28", Szerokość: 35 mm
Dostawa w
4,8

4 opinie

W magazynie > 12 szt.
25,90 zł 32,90 zł
Dostawa w
4,0

2 opinie

W magazynie > 12 szt.
27,90 zł 32,90 zł
Czarny, Rozmiar koła: 26", Szerokość: 2,0"
Dostawa w
W magazynie > 12 szt.
27,90 zł 39,00 zł
Czarny, Rozmiar koła: 28", Szerokość: 35 mm
Dostawa w
W magazynie 4 szt.
27,90 zł 39,00 zł
Czarny, Rozmiar koła: 28", Szerokość: 40 mm
Dostawa w
W magazynie > 12 szt.
27,90 zł 29,90 zł
Biały-czarny, Rozmiar koła: 26", Szerokość: 1,35"
Dostawa w
W magazynie 4 szt.
28,90 zł 39,90 zł
Zielony, Rozmiar koła: 28", Szerokość: 25 mm

Oferta opon rowerowych to zazwyczaj najliczniejsza pozycja w sklepowym asortymencie. Wygląda na to, że producentom udało się nauczyć cyklistów, że wymiana opon może znacząco zmienić charakter ich rowerów. Dzięki różnym typom mieszanki gumowej, oplotu lub też bieżnika jesteśmy w stanie odczuwalnie usportowić lub uterenowić nasz bolid. Co parę sezonów opony ulegają zużyciu i przychodzi czas kupna nowych. Jeśli byliśmy zadowoleni z dotychczasowego modelu najprawdopodobniej nie będziemy mieli ochoty na eksperymenty, ale jeśli tylko czujemy, że jakikolwiek aspekt pracy opon nie był idealny – warto eksperymentować.

Typy opon rowerowych

Opony rowerowe różnią się wieloma parametrami, a ich podstawowa klasyfikacja to przeznaczenie użytkowe. Mówiąc najogólniej możemy wyróżnić ogumienie dostosowane konstrukcyjnie do jazdy po miejskich krawężnikach i dziurach, opony szosowe zorientowane na szybkie toczenie po dobrym asfalcie i opony do rowerów terenowych przeznaczone do jazdy po polach, lasach, błotach i górach. Oczywiście istnieje bardzo liczna grupa opon o mieszanej charakterystyce. Przykładowo rowery crossowe powinny sprawnie jeździć po mieście, po podmiejskich szosach i po w miarę gładkich leśnych i polnych ścieżkach. Kluczem do dobrej trakcji na każdej z wymienionych nawierzchni są właśnie odpowiednio uniwersalne opony.

Opony rowerowe miejskie

Najprościej zdefiniować wymagania stawiane oponom miejskim. Przede wszystkim mają one znosić ciągłe kontakty z krawężnikami, połamanymi płytami chodnikowymi, kostką brukową itp. Bardzo ważne jest, aby były maksymalnie nieprzebijalne. Powinny więc posiadać dodatkową warstwę gumy, a najlepiej dedykowaną wkładkę z kevlaru. W oponach miejskich „pancerność" jest ważniejsza niż osiągi, ale żeby rower nie był „mułowaty" producenci stosują delikatny i płaski bieżnik dobrze toczący się po asfalcie.

Opony szosowe

Teoretycznie opony miejskie i szosowe służą do przemieszczania się po asfalcie, a przynajmniej po dobrze utwardzonej nawierzchni, ale jednak mają zupełnie inną specyfikę. Rowery szosowe mają osiągać wysokie prędkości na gładkich drogach, a więc najważniejsza jest niska waga opon, niskie opory toczenia, przyczepność w zakrętach i w drugiej kolejności trwałość. Powyższe wymagania definiują budowę opon kolarskich, są one wąskie (od 23 do 28 mm) gładkie lub prawie gładkie i wytrzymują pompowanie do bardzo wysokich ciśnień (do około 110 psi).

Opony MTB

Najbardziej różnorodne konstrukcyjnie są opony przeznaczone do jazdy terenowej. Z jednej strony są to lekkie i stosunkowo delikatnie bieżnikowane gumy do wyścigów XC w umiarkowanie trudnym terenie. Z drugiej MTB to także Enduro, czyli szybkie zjazdy ze stromych zboczy górskich połączone ze skokami, przelatywaniem przez kamienne gołoborza, itp. Opony do takiej jazdy mogą ważyć nawet i kilogram, mają duże klocki bieżnika i pancerną budowę. Nie wspomnieliśmy jeszcze o oponach do fatbike`ów, które wyglądają jak ogumienie do małego traktora. Warto nadmienić, że nieodwracalnym trendem w segmencie opon górskich jest rezygnacja z dętek na rzecz systemów bezdętkowych.