Biuro Obsługi Klienta 52 582 22 22

Godziny pracy:

pn.-pt.: 8:00 - 16:00
Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Koszyk jest pusty

Piasty rowerowe

Dobre piasty rowerowe pracują tak lekko, że ich istnienie jest prawie niezauważalne. Minimalne opory toczenia i błyskawiczne zazębianie bębenka, gdy tylko kolarz zaczyna pedałować – oto cechy wyróżniające piasty renomowanych producentów. Równie ważna jest kompatybilność piast z wieloma standardami mocowań osi kół do ramy. Wymienne końcówki piast pozwalają na dopasowanie kół do tradycyjnych zacisków Quick Release lub do sztywnych osi. W Dadelo znajdziesz piaty rowerowe do każdego typu roweru!

Polecane
Pozostałe od A do Z
Od
do
Dostawa w
W magazynie 2 szt.
39,90 zł 44,00 zł
Komponenty do piast SHIMANO Nexus 7
Dostawa w
W magazynie 1 szt.
58,90 zł 70,00 zł
Czarny, Ilość otworów: 36, Mocowanie tarczy: nie, Montaż: przód
Dostawa w

POLECAMY

W magazynie > 12 szt.
65,00 zł 142,00 zł
Czarny, Ilość otworów: 32, Mocowanie tarczy: nie, Montaż: przód
Dostawa w
W magazynie 11 szt.
69,00 zł 74,90 zł
Czarny, Ilość otworów: 36
Dostawa w
W magazynie 1 szt.
69,90 zł 98,00 zł
Czarny, Ilość otworów: 32, Mocowanie tarczy: na śruby, Montaż: przód
Dostawa w

POLECAMY

W magazynie > 12 szt.
79,00 zł 154,00 zł
Srebrny, Ilość otworów: 32, Mocowanie tarczy: centerlock, Montaż: tył
Dostawa w
W magazynie 2 szt.
95,00 zł 139,00 zł
Czarny, Ilość otworów: 36, Mocowanie tarczy: nie, Montaż: tył
Dostawa w
W magazynie 2 szt.
99,00 zł 159,00 zł
Srebrny, Ilość otworów: 32, Mocowanie tarczy: nie, Montaż: tył
Dostawa w
W magazynie 2 szt.
99,00 zł 119,00 zł
Czarny, Ilość otworów: 32, Mocowanie tarczy: na śruby, Montaż: przód, Wykończenie: połysk
Dostawa w

Wyprzedaż

W magazynie 1 szt.
109,00 zł 225,00 zł
Biały, Ilość otworów: 32, Montaż: przód
Dostawa w
W magazynie 1 szt.
109,00 zł 141,00 zł
Srebrny, Ilość otworów: 32, Mocowanie tarczy: centerlock, Montaż: przód
Dostawa w

Nowość

W magazynie 2 szt.
115,00 zł 159,00 zł
Czarny, Ilość otworów: 36
124,90 zł 153,00 zł
Czarny, Ilość otworów: 32, Mocowanie tarczy: na śruby, Montaż: przód
Dostawa w

POLECAMY

W magazynie 4 szt.
149,00 zł 234,00 zł
Czarny, Ilość otworów: 32, Mocowanie tarczy: nie, Montaż: tył
Dostawa w
W magazynie 1 szt.
155,00 zł
Czarny, Ilość otworów: 36, Mocowanie tarczy: na śruby, Montaż: tył

Jeśli postanowiłeś kupić nowe piasty rowerowe i zaczynasz zapoznawać się z ofertą rynkową, prawdopodobnie odkryłeś, że tematyka związana budową, typami i standardami piast jest bardzo obszerna. Jeśli nie interesowałeś się wcześniej tymi elementami rowerowego wyposażenia odkryjesz, że istnieje kilkanaście rozmiarów piast, kilka standardów mocowania szprych i sporo sposobów, w jaki producenci rozwiązali problem osadzenia bębenka w tylnej piaście. Większość rozwiązań jest ze sobą kompatybilna, czyli zazwyczaj można kupić adapter pozwalający zainstalować daną piastę w naszym rowerze. Czasami jednak nie da się zakombinować i trzeba kupić kolejne piasty. Poniżej przedstawiamy listę podstawowych zagadnień związanych z tematyką piast rowerowych – być może pozwoli to uniknąć błędnych wyborów.

Rozmiary piast tylnych i przednich

O tym jaka piasta rowerowa będzie pasowała do naszego roweru decyduje konstrukcja ramy i przedniego widelca. Jeśli chodzi o koło tylne ważne są dwa parametry, rozstaw widełek ramy i to jak wygląda miejsce w którym piastę mocujemy, czyli haki tylnego trójkąta ramy. Najczęściej spotykany rozstaw tylnej osi wynosi 135 mm dla rowerów trekkingowych i podstawowych modeli rowerów górskich. Piasty szosowe mają rozstaw 130 mm. Należy tu wspomnieć, że taka specyfikacja dotyczy większości piast Shimano i jest to specyfikacja bardzo tradycyjna. Prawie zawsze z powyższych parametrów wynika, że piasta mocowana jest do roweru za pomocą szybkozamykacza.

Od kilkunastu lat trwa wielkie rozmnażanie specyfikacji zwłaszcza w segmencie rowerów MTB. Piasty kół górskich mogą mieć np. szerokość 142 mm, 148 mm i sporo więcej w przypadku fatbike`ów. Bardzo ważny jest drugi parametr czyli średnica otworów bocznych piasty, przez które przechodzi oś mocująca koło do ramy roweru. W sprzętach przygotowanych do realnej jazdy terenowej nie ma już zapięć Quick Release, obecnie stosuje się różne warianty sztywnych osi. Mają one zazwyczaj średnicę 12 lub 15 mm, ale bardzo różne sposoby instalacji do ramy.

W przypadku piast przednich jest nieco mniej zamieszania. Większość ma szerokość 100 mm, ale ostatnio pojawiło się także 110 mm. W rowerach rekreacyjnych nadal najpopularniejsze są piasty przednie instalowane do widelca za pomocą szybkozamykacza, ale droższe szosówki, rowery przełajowe i MTB mają już koła przednie mocowane za pomocą sztywnych osi o 12mm średnicy. Dla porządku wspomnimy, że bywają także osie 15 mm.