Koszyk

Koszyk jest pusty

Przerzutki rowerowe

Wszystko jest kwestią odpowiedniego przełożenia. Nowoczesne przerzutki sprawiają, że zmiana biegów jest płynna i precyzyjna w każdych warunkach. Optymalny wybór przełożenia może okazać się kluczem do zwycięstwa na ciężkich podjazdach i dynamicznych zjazdach. Możesz wybierać między wersjami elektronicznymi i mechanicznymi, jedno i wielorzędowymi, ze sprzęgłem i bez. Najnowsze modele Shimano, SRAM oraz Campagnolo znajdziesz w naszym sklepie!

  • 4,8 / 5

    Nasza ocena
    na Opineo

  • 60 dni
    na zwrot

  • Odbiór rowerów
    w punktach

Filtry

Polecane
Od
do

POLECAMY

5,0

3 opinie

Dostawa 24h
Tytanowy , Ilość biegów: 9, Mocowanie: rama z hakiem
115,99 zł -34% 176,00 zł

POLECAMY

Dostawa 24h
Czarny-srebrny , Długość wózka: długi - SGS, Ilość biegów: 9, Mocowanie: rama z hakiem
239,99 zł -23% 313,00 zł
Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 6, Mocowanie: rama bez haka
35,99 zł -10% 40,00 zł
Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 6, 7
39,99 zł -23% 52,00 zł
Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 2, Mocowanie: na obejmę, Prowadzenie linki: dolny ciąg
49,99 zł -22% 64,00 zł
4,0

1 opinia

Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 8, Mocowanie: rama z hakiem
54,99 zł -32% 81,00 zł
Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 6, 7, Mocowanie: rama z hakiem
59,99 zł -29% 85,00 zł
Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 2, Mocowanie: do suportu (E-type), Prowadzenie linki: uniwersalne
64,99 zł -31% 94,00 zł
Dostawa 24h
Szary-srebrny , Ilość biegów: 2
69,99 zł -31% 101,00 zł
Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 8, Mocowanie: rama z hakiem
79,99 zł
Dostawa 24h
Szary , Ilość biegów: 2, Mocowanie: na obejmę, Prowadzenie linki: dolny ciąg
79,99 zł -33% 120,00 zł
Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 9, Mocowanie: rama z hakiem
81,99 zł -33% 122,00 zł

Historia przerzutek rowerowych

Przerzutki rowerowe to odpowiednik skrzyni biegów w samochodzie. Nie jest to niezbędny element wyposażenia roweru, ale każdy, kto jeździł jednośladem bez przerzutek, po przesiadce na model z wieloma biegami nie będzie chciał z tego rezygnować. Przerzutki zostały wynalezione na początku XX wieku, a duży wkład w ich rozwój miał założyciel legendarnej włoskiej firm – Camapgnolo. Do dziś jest to jeden z liderów rynku przerzutek rowerowych obok Srama i wielkiego monopolisty, czyli Shimano. Dla wielu laików zakup nowego roweru opiera się właśnie na sprawdzeniu, jakie ma on przerzutki. Producenci o tym wiedzą i często do rowerów montują o klasę lepszą tylną przerzutkę, byle tylko skłonić klienta do kupna.

Zasada działania przerzutek rowerowych

Aby nie dać się wprowadzać w błąd, dobrze jest poznać ogólne zasady działania oraz budowy przerzutek przednich i tylnych. Mechanizmy te to w zasadzie dźwignie z napinającą je sprężyną. Po odcięciu linki sterującej usytuowaniem przerzutki złoży się ona do pozycji wyjściowej. O położeniu przerzutki na konkretnej zębatce w napędzie decyduje manetka. Warto pamiętać, że jest ona mechanizmem bardziej skomplikowanym pod względem technicznym niż sama przerzutka. Nasze odczucia o tym, czy przerzutki chodzą lekko, szybko i płynnie, zależą bardziej od manetek. Wiedząc to, możemy zweryfikować marketingowe zagrania producentów rowerów. Wybierając spośród kilku rowerów tego samego typu i w zbliżonej cenie, powinniśmy pamiętać, że lepszy jest model, który wyposażono we wszystkie komponenty podobnej klasy. Rower z droższą przerzutką najprawdopodobniej będzie miał gorsze komponenty ukryte w innym miejscu.

Przerzutki Shimano i inne przerzutki rowerowe. Czym się różnią?

Przerzutki rowerowe na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie, a jednak potrafią różnić się ceną o ponad 1000 zł. Ich zasada działania jest taka sama. Różnice sprowadzają się zatem do zastosowanych materiałów i precyzji wykonania. Mówiąc o precyzji, należy zaznaczyć, że przerzutka jest częścią całego układu napędowego i współpracuje z manetkami, łańcuchem, kasetą lub wolnobiegiem i mechanizmem korbowym. Podstawowe jej modele od Shimano są obecnie przystosowane do pracy z 6- i 7-biegowymi napędami, a topowe modele obsługują aż 11 koronek z tyłu. Zapewne w najbliższych latach pojawią się systemy 12-biegowe. Nietrudno sobie wyobrazić, że skoro kaseta 11-rzędowa jest tylko odrobinę szersza od 7-biegowej, to zamieszczenie prawie dwa razy większej ilości biegów wymaga zegarmistrzowskiej precyzji w projektowaniu i produkcji części. I za to właśnie płacimy.