Koszyk

Koszyk jest pusty

Przerzutki rowerowe

Wszystko jest kwestią odpowiedniego przełożenia. Nowoczesne przerzutki sprawiają, że zmiana biegów jest płynna i precyzyjna w każdych warunkach. Optymalny wybór przełożenia może okazać się kluczem do zwycięstwa na ciężkich podjazdach i dynamicznych zjazdach. Możesz wybierać między wersjami elektronicznymi i mechanicznymi, jedno i wielorzędowymi, ze sprzęgłem i bez. Najnowsze modele Shimano, SRAM oraz Campagnolo znajdziesz w naszym sklepie!

  • 4,8 / 5

    Nasza ocena
    na Opineo

  • Dostawa
    w 24h

  • Odbiór rowerów
    w punktach

Filtry

Polecane
Od
do

POLECAMY

Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 12, Mocowanie: rama z hakiem
359,99 zł -32% 529,00 zł
Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 3, Mocowanie: na obejmę, Obejma: 28,6 mm, Prowadzenie linki: górny ciąg
33,99 zł

bestseller

4,0

1 opinia

Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 8, Mocowanie: rama z hakiem
56,99 zł -30% 81,00 zł
Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 6, 7, Mocowanie: rama z hakiem
63,99 zł -26% 87,00 zł
Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 3, Mocowanie: na obejmę, Prowadzenie linki: uniwersalne
64,99 zł -31% 94,00 zł
Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 2, Mocowanie: do suportu (E-type), Prowadzenie linki: uniwersalne
64,99 zł -31% 94,00 zł
Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 8, Mocowanie: rama z hakiem
66,99 zł -15% 79,00 zł
Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 3, Mocowanie: na obejmę, Prowadzenie linki: uniwersalne
67,99 zł -28% 94,00 zł
Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 3, Mocowanie: na obejmę, Prowadzenie linki: uniwersalne
79,99 zł -35% 123,00 zł
Dostawa 24h
Czarny , Ilość biegów: 9, Mocowanie: rama z hakiem
81,99 zł -31% 119,00 zł

Historia przerzutek rowerowych

Przerzutki rowerowe to odpowiednik skrzyni biegów w samochodzie. Nie jest to niezbędny element wyposażenia roweru, ale każdy, kto jeździł jednośladem bez przerzutek, po przesiadce na model z wieloma biegami nie będzie chciał z tego rezygnować. Przerzutki zostały wynalezione na początku XX wieku, a duży wkład w ich rozwój miał założyciel legendarnej włoskiej firm – Camapgnolo. Do dziś jest to jeden z liderów rynku przerzutek rowerowych obok Srama i wielkiego monopolisty, czyli Shimano. Dla wielu laików zakup nowego roweru opiera się właśnie na sprawdzeniu, jakie ma on przerzutki. Producenci o tym wiedzą i często do rowerów montują o klasę lepszą tylną przerzutkę, byle tylko skłonić klienta do kupna.

Zasada działania przerzutek rowerowych

Aby nie dać się wprowadzać w błąd, dobrze jest poznać ogólne zasady działania oraz budowy przerzutek przednich i tylnych. Mechanizmy te to w zasadzie dźwignie z napinającą je sprężyną. Po odcięciu linki sterującej usytuowaniem przerzutki złoży się ona do pozycji wyjściowej. O położeniu przerzutki na konkretnej zębatce w napędzie decyduje manetka. Warto pamiętać, że jest ona mechanizmem bardziej skomplikowanym pod względem technicznym niż sama przerzutka. Nasze odczucia o tym, czy przerzutki chodzą lekko, szybko i płynnie, zależą bardziej od manetek. Wiedząc to, możemy zweryfikować marketingowe zagrania producentów rowerów. Wybierając spośród kilku rowerów tego samego typu i w zbliżonej cenie, powinniśmy pamiętać, że lepszy jest model, który wyposażono we wszystkie komponenty podobnej klasy. Rower z droższą przerzutką najprawdopodobniej będzie miał gorsze komponenty ukryte w innym miejscu.

Przerzutki Shimano i inne przerzutki rowerowe. Czym się różnią?

Przerzutki rowerowe na pierwszy rzut oka wyglądają identycznie, a jednak potrafią różnić się ceną o ponad 1000 zł. Ich zasada działania jest taka sama. Różnice sprowadzają się zatem do zastosowanych materiałów i precyzji wykonania. Mówiąc o precyzji, należy zaznaczyć, że przerzutka jest częścią całego układu napędowego i współpracuje z manetkami, łańcuchem, kasetą lub wolnobiegiem i mechanizmem korbowym. Podstawowe jej modele od Shimano są obecnie przystosowane do pracy z 6- i 7-biegowymi napędami, a topowe modele obsługują aż 11 koronek z tyłu. Zapewne w najbliższych latach pojawią się systemy 12-biegowe. Nietrudno sobie wyobrazić, że skoro kaseta 11-rzędowa jest tylko odrobinę szersza od 7-biegowej, to zamieszczenie prawie dwa razy większej ilości biegów wymaga zegarmistrzowskiej precyzji w projektowaniu i produkcji części. I za to właśnie płacimy.