Biuro Obsługi Klienta 52 582 22 22

Godziny pracy:

pn.-pt.: 8:00 - 16:00
Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Koszyk jest pusty

Ramy rowerowe

Rama to jeden z kluczowych elementów, bez których nie można mówić o istnieniu roweru. To do niej mocowany jest osprzęt, niezbędne komponenty i akcesoria. Odpowiednia geometria pozwala przyjąć pozycję ciała dopasowaną do stylu jazdy. W naszej ofercie odnaleźć można ramy rowerowe ze stali, aluminium, a także wyjątkowo lekkiego karbonu, przeznaczonego dla wymagających zawodników. Szeroki asortyment zawiera wszystkie rozmiary w różnych wersjach kolorystycznych. Przekonaj się, jak duży mamy wybór!

Polecane
Pozostałe od A do Z
Od
do
Dostawa w
W magazynie 1 szt.
379,00 zł 499,00 zł
Biały-czarny-grafitowy, Rozmiar ramy: 21"
Dostawa w

Wyprzedaż

Wysyłka
gratis
W magazynie 1 szt.
599,00 zł 799,00 zł
Czarny-czerwony-srebrny, Rozmiar ramy: 17"
Wysyłka
gratis
639,00 zł 849,00 zł
Biały-grafitowy, Rozmiar ramy: 56 cm

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

60 dni na zwrot
produktu

Dowiedz się więcej

Stwierdzenie, iż rama roweru jest jego sercem brzmi być może banalnie, ale jest bardzo prawdziwe. Geometria ramy rowerowej decyduje o tym jak się na rowerze siedzi i jak jeździ. Początkujący cykliści czasami dziwią się studiując tabelki z rozmiarówką dla poszczególnych modeli ram. Bo jak to jest, że zmiana długości kilku rurek o np. 1 cm sprawia, że rower zupełnie inaczej przyspiesza, skręca, a nawet hamuje.

Ramy rowerowe stalowe

Mało tego, inaczej jeździ się na ramach o identycznej geometrii ale wykonanych z różnych materiałów. Najstarszym materiałem stosowanym do produkcji rowerów jest stal. Dziś z tego materiału produkuje się ramy podstawowych modeli rowerów miejskich. Ma to uzasadnienie ponieważ dobrze zabezpieczona przed korozją stal jest praktycznie niezniszczalna. Metal ma ogromną sprężystość, w razie wygięcia można go prostować, a przy większej awarii nawet zespawać. Niestety stal jest nieco cięższa od innych materiałów, z których produkuje się rowery. Dlatego producenci znaleźli dwa rozwiązania. Pierwsze i bardziej niszowe to stosowanie stali wysokogatunkowej, cieniowanej. Ramy zespawane z rurek firm takich jak Reynolds czy Columbus stosowane są w rowerach nieco droższych. Anglicy mówią „ steel is real" co oznacza w wolnym tłumaczeniu, że stal jest prawdziwa. Chodzi o to, że ramy z wysokiej klasy stopów stalowych współpracują z rowerzystą podczas jazdy ponieważ potrafią doskonale tłumić nierówności. Ponadto ramy stalowe z rurek o cienkich przekrojach wyglądają ponadczasowo elegancko i klasycznie.

Ramy rowerowe aluminiowe

Drugi i znacznie powszechniejszy sposób na zmniejszenie wagi stalowych ram rowerowych to zmiana materiału konstrukcyjnego na lżejszy. W latach 90 rozpoczęła się rewolucja i dziś zdecydowana większość rowerów budowana jest na ramach aluminiowych. Teoretycznie stopy na bazie Glinu nie nadają się do produkcji rowerów, ponieważ są miękkie i ciężko je spawać. Jeśli jednak poszerzymy przekrój rurek ramy sztywność wzrasta, a waga ramy wciąż jest sporo niższa od konstrukcji stalowych. Dodatkowo rower staje się sztywniejszy, co sprawia, że więcej energii kolarza jest przekazywane na koła. Dzięki ogromnej skali produkcji i stosowaniu technologii hydroformowania ramy rowerowe są dziś korzystnie wyceniane, a jednocześnie mogą mieć nowoczesne geometrie, zmienne przekroje rur i liczne udogodnienia wpływające na komfort jazdy.

Ramy rowerowe karbonowe

Najnowszy i najdroższy materiał stosowany w produkcji rowerów to kompozyt karbonowy. Cena wynika przede wszystkim z tego, że technologia wytwórcza wymaga dużego nakładu pracy ręcznej. Jednakże ramy karbonowe są najlżejsze i mogą mieć w pełni programowalne właściwości mechaniczne. Przykładowo w okolicach suportu można tak ułożyć włókna węglowe, aby rama była maksymalnie sztywna i zapewniała transfer energii do napędu. Jednocześnie ten sam kompozyt inaczej ustrukturyzowany w widełkach tylnych może być do zadanego stopnia elastyczny i pochłaniać drgania z kół. Karbon to materiał przyszłości i z czasem będzie pojawiał się w coraz dostępniejszych cenowo rowerach.