Koszyk

Koszyk jest pusty

Ramy rowerowe

Rama to jeden z kluczowych elementów, bez których nie można mówić o istnieniu roweru. To do niej mocowany jest osprzęt, niezbędne komponenty i akcesoria. Odpowiednia geometria pozwala przyjąć pozycję ciała dopasowaną do stylu jazdy. W naszej ofercie odnaleźć można ramy rowerowe ze stali, aluminium, a także wyjątkowo lekkiego karbonu, przeznaczonego dla wymagających zawodników. Szeroki asortyment zawiera wszystkie rozmiary w różnych wersjach kolorystycznych. Przekonaj się, jak duży mamy wybór!

  • 4,8 / 5

    Nasza ocena
    na Opineo

  • Dostawa
    w 24h

  • Odbiór rowerów
    w punktach

Dostawa 24h GRATIS
Czerwony-czarny , Rozmiar koła: 28", Rozmiar ramy: 18"
459,99 zł -26% 619,00 zł
Dostawa 24h GRATIS
Czarny-biały , Rozmiar ramy: 56 cm
609,99 zł -19% 749,00 zł
Dostawa 24h GRATIS
Biały , Rozmiar ramy: 56 cm
639,99 zł -25% 849,00 zł
Produkty z dostawą od 72 godzin
Fioletowy-biały , Rozmiar ramy: 19"
369,99 zł -23% 479,00 zł
5,0

1 opinia

Biały-niebieski , Rozmiar ramy: 17"
369,99 zł -23% 479,00 zł
Biały-czerwony , Rozmiar ramy: 14,5"
399,99 zł -26% 539,00 zł
Biały-czarny , Rozmiar ramy: 16,5"
399,99 zł -26% 539,00 zł
Dostawa GRATIS
Biały-czarny , Rozmiar ramy: 52 cm
609,99 zł -19% 749,00 zł
Dostawa GRATIS
Czarny-szary , Rozmiar ramy: 52 cm
609,99 zł -19% 749,00 zł
Dostawa GRATIS
Biały-grafitowy , Rozmiar ramy: 56 cm
619,99 zł -27% 849,00 zł
Dostawa GRATIS
Czerwony-biały , Rozmiar ramy: 17", Wykończenie: połysk
639,99 zł -29% 899,00 zł
Dostawa GRATIS
Grafitowy , Rozmiar ramy: 54 cm
639,99 zł -25% 849,00 zł
Dostawa GRATIS
Czerwony-czarny , Rozmiar ramy: 56 cm
699,99 zł -22% 899,00 zł
Dostawa GRATIS
Czarny-czerwony , Rozmiar ramy: 50 cm
699,99 zł -26% 949,00 zł
Dostawa GRATIS
Żółty-czarny , Rozmiar ramy: 54 cm
699,99 zł -22% 899,00 zł
Dostawa GRATIS
Czerwony-czarny , Rozmiar ramy: 17,5"
999,99 zł
Dostawa GRATIS
Biały-czarny , Rozmiar ramy: 17,5"
999,99 zł
Dostawa GRATIS
Żółty , Rozmiar ramy: 17,5"
2499,99 zł -19% 3099,00 zł

Stwierdzenie, iż rama roweru jest jego sercem brzmi być może banalnie, ale jest bardzo prawdziwe. Geometria ramy rowerowej decyduje o tym jak się na rowerze siedzi i jak jeździ. Początkujący cykliści czasami dziwią się studiując tabelki z rozmiarówką dla poszczególnych modeli ram. Bo jak to jest, że zmiana długości kilku rurek o np. 1 cm sprawia, że rower zupełnie inaczej przyspiesza, skręca, a nawet hamuje.

Ramy rowerowe stalowe

Mało tego, inaczej jeździ się na ramach o identycznej geometrii ale wykonanych z różnych materiałów. Najstarszym materiałem stosowanym do produkcji rowerów jest stal. Dziś z tego materiału produkuje się ramy podstawowych modeli rowerów miejskich. Ma to uzasadnienie ponieważ dobrze zabezpieczona przed korozją stal jest praktycznie niezniszczalna. Metal ma ogromną sprężystość, w razie wygięcia można go prostować, a przy większej awarii nawet zespawać. Niestety stal jest nieco cięższa od innych materiałów, z których produkuje się rowery. Dlatego producenci znaleźli dwa rozwiązania. Pierwsze i bardziej niszowe to stosowanie stali wysokogatunkowej, cieniowanej. Ramy zespawane z rurek firm takich jak Reynolds czy Columbus stosowane są w rowerach nieco droższych. Anglicy mówią „ steel is real" co oznacza w wolnym tłumaczeniu, że stal jest prawdziwa. Chodzi o to, że ramy z wysokiej klasy stopów stalowych współpracują z rowerzystą podczas jazdy ponieważ potrafią doskonale tłumić nierówności. Ponadto ramy stalowe z rurek o cienkich przekrojach wyglądają ponadczasowo elegancko i klasycznie.

Ramy rowerowe aluminiowe

Drugi i znacznie powszechniejszy sposób na zmniejszenie wagi stalowych ram rowerowych to zmiana materiału konstrukcyjnego na lżejszy. W latach 90 rozpoczęła się rewolucja i dziś zdecydowana większość rowerów budowana jest na ramach aluminiowych. Teoretycznie stopy na bazie Glinu nie nadają się do produkcji rowerów, ponieważ są miękkie i ciężko je spawać. Jeśli jednak poszerzymy przekrój rurek ramy sztywność wzrasta, a waga ramy wciąż jest sporo niższa od konstrukcji stalowych. Dodatkowo rower staje się sztywniejszy, co sprawia, że więcej energii kolarza jest przekazywane na koła. Dzięki ogromnej skali produkcji i stosowaniu technologii hydroformowania ramy rowerowe są dziś korzystnie wyceniane, a jednocześnie mogą mieć nowoczesne geometrie, zmienne przekroje rur i liczne udogodnienia wpływające na komfort jazdy.

Ramy rowerowe karbonowe

Najnowszy i najdroższy materiał stosowany w produkcji rowerów to kompozyt karbonowy. Cena wynika przede wszystkim z tego, że technologia wytwórcza wymaga dużego nakładu pracy ręcznej. Jednakże ramy karbonowe są najlżejsze i mogą mieć w pełni programowalne właściwości mechaniczne. Przykładowo w okolicach suportu można tak ułożyć włókna węglowe, aby rama była maksymalnie sztywna i zapewniała transfer energii do napędu. Jednocześnie ten sam kompozyt inaczej ustrukturyzowany w widełkach tylnych może być do zadanego stopnia elastyczny i pochłaniać drgania z kół. Karbon to materiał przyszłości i z czasem będzie pojawiał się w coraz dostępniejszych cenowo rowerach.

Oceny klientów dadelo.pl na Trusted Shops: 4.8 / 5 z 234