Biuro Obsługi Klienta 52 582 22 22

Godziny pracy:

pn.-pt.: 8:00 - 18:00
so.: 9:00 - 14:00
Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Koszyk jest pusty

Ramy rowerowe

Rama to jeden z kluczowych elementów, bez których nie można mówić o istnieniu roweru. To do niej mocowany jest osprzęt, niezbędne komponenty i akcesoria. Odpowiednia geometria pozwala przyjąć pozycję ciała dopasowaną do stylu jazdy. W naszej ofercie odnaleźć można ramy rowerowe ze stali, aluminium, a także wyjątkowo lekkiego karbonu, przeznaczonego dla wymagających zawodników. Szeroki asortyment zawiera wszystkie rozmiary w różnych wersjach kolorystycznych. Przekonaj się, jak duży mamy wybór!

Polecane
Pozostałe od A do Z
Od
do
Dostawa w

Nasz faworyt

bestseller

Rama ACCENT Peak 26 2016

Wysyłka
gratis
W magazynie 2 szt.
619,00 zł
Czarny-czerwony, Rozmiar ramy: 23"
Dostawa w

Wyprzedaż

Rama AUTHOR Traction

Wysyłka
gratis
W magazynie 1 szt.
699,00 zł
Czarny-czerwony-srebrny, Rozmiar ramy: 17"

Stwierdzenie, iż rama roweru jest jego sercem brzmi być może banalnie, ale jest bardzo prawdziwe. Geometria ramy rowerowej decyduje o tym jak się na rowerze siedzi i jak jeździ. Początkujący cykliści czasami dziwią się studiując tabelki z rozmiarówką dla poszczególnych modeli ram. Bo jak to jest, że zmiana długości kilku rurek o np. 1 cm sprawia, że rower zupełnie inaczej przyspiesza, skręca, a nawet hamuje.

Ramy rowerowe stalowe

Mało tego, inaczej jeździ się na ramach o identycznej geometrii ale wykonanych z różnych materiałów. Najstarszym materiałem stosowanym do produkcji rowerów jest stal. Dziś z tego materiału produkuje się ramy podstawowych modeli rowerów miejskich. Ma to uzasadnienie ponieważ dobrze zabezpieczona przed korozją stal jest praktycznie niezniszczalna. Metal ma ogromną sprężystość, w razie wygięcia można go prostować, a przy większej awarii nawet zespawać. Niestety stal jest nieco cięższa od innych materiałów, z których produkuje się rowery. Dlatego producenci znaleźli dwa rozwiązania. Pierwsze i bardziej niszowe to stosowanie stali wysokogatunkowej, cieniowanej. Ramy zespawane z rurek firm takich jak Reynolds czy Columbus stosowane są w rowerach nieco droższych. Anglicy mówią „ steel is real" co oznacza w wolnym tłumaczeniu, że stal jest prawdziwa. Chodzi o to, że ramy z wysokiej klasy stopów stalowych współpracują z rowerzystą podczas jazdy ponieważ potrafią doskonale tłumić nierówności. Ponadto ramy stalowe z rurek o cienkich przekrojach wyglądają ponadczasowo elegancko i klasycznie.

Ramy rowerowe aluminiowe

Drugi i znacznie powszechniejszy sposób na zmniejszenie wagi stalowych ram rowerowych to zmiana materiału konstrukcyjnego na lżejszy. W latach 90 rozpoczęła się rewolucja i dziś zdecydowana większość rowerów budowana jest na ramach aluminiowych. Teoretycznie stopy na bazie Glinu nie nadają się do produkcji rowerów, ponieważ są miękkie i ciężko je spawać. Jeśli jednak poszerzymy przekrój rurek ramy sztywność wzrasta, a waga ramy wciąż jest sporo niższa od konstrukcji stalowych. Dodatkowo rower staje się sztywniejszy, co sprawia, że więcej energii kolarza jest przekazywane na koła. Dzięki ogromnej skali produkcji i stosowaniu technologii hydroformowania ramy rowerowe są dziś korzystnie wyceniane, a jednocześnie mogą mieć nowoczesne geometrie, zmienne przekroje rur i liczne udogodnienia wpływające na komfort jazdy.

Ramy rowerowe karbonowe

Najnowszy i najdroższy materiał stosowany w produkcji rowerów to kompozyt karbonowy. Cena wynika przede wszystkim z tego, że technologia wytwórcza wymaga dużego nakładu pracy ręcznej. Jednakże ramy karbonowe są najlżejsze i mogą mieć w pełni programowalne właściwości mechaniczne. Przykładowo w okolicach suportu można tak ułożyć włókna węglowe, aby rama była maksymalnie sztywna i zapewniała transfer energii do napędu. Jednocześnie ten sam kompozyt inaczej ustrukturyzowany w widełkach tylnych może być do zadanego stopnia elastyczny i pochłaniać drgania z kół. Karbon to materiał przyszłości i z czasem będzie pojawiał się w coraz dostępniejszych cenowo rowerach.