Koszyk

Koszyk jest pusty

Rowery crossowe

Jeśli szukasz możliwie najbardziej uniwersalnego roweru do dojazdów do pracy, podmiejskich wycieczek i szybkich przejażdżek po szosie wybierz rower crossowy. Wyprostowana pozycja za kierownicą i amortyzator przedni gwarantują wysoki komfort jazdy. Uniwersalny napęd o szerokim zakresie przełożeń i mocne hamulce pozwalają na odrobinę rowerowego szaleństwa, przy zachowaniu wysokich walorów użytkowych na co dzień. Mówi się, że nie ma rzeczy „do wszystkiego”. Wyjątkiem są na pewno rowery crossowe.

  • 4,8 / 5

    Nasza ocena
    na Opineo

  • 60 dni
    na zwrot

  • Odbiór rowerów
    w punktach

Wyprzedaż

Dostawa GRATIS 24h
Czarny-limonkowy , Płeć: damskie, męskie, Rozmiar ramy: 21"
1249,99 zł -26% 1699,00 zł
4,0

1 opinia

Dostawa GRATIS 24h
Czarny , Rozmiar koła: 28", Rozmiar ramy: 19"
898,99 zł -38% 1449,00 zł
Dostawa GRATIS 24h
Biały , Rozmiar koła: 28", Rozmiar ramy: 15,5"
1189,99 zł -43% 2099,00 zł
Dostawa GRATIS 24h
Czarny , Rozmiar ramy: 19"
1749,99 zł -27% 2399,00 zł
Dostawa GRATIS 24h
Zielony , Rozmiar koła: 28", Rozmiar ramy: 19"
1799,99 zł -23% 2349,00 zł
4,0

1 opinia

Dostawa GRATIS 24h
Czarny-szary , Rozmiar koła: 28", Rozmiar ramy: 21"
1949,99 zł -26% 2649,00 zł
Dostawa GRATIS 24h
Niebieski , Rozmiar koła: 28", Rozmiar ramy: 17"
2299,99 zł -23% 2999,00 zł
Dostawa GRATIS 24h
Szary , Rozmiar koła: 28", Rozmiar ramy: 14"
2749,99 zł -17% 3299,00 zł

Darmowa
dostawa
od 499 zł

Dowiedz się więcej

Rowery crossowe mają w sobie geny rowerów szosowych, trekkingowych i MTB. Nadają się „do wszystkiego”, ale pod warunkiem, że nie będą to ekstremalne trasy. Za swoją uniwersalność płacą tym, że w żadnej dyscyplinie nie są najlepsze. Kolarzówki są szybsze, a góralem da się przejechać przez trudniejszy teren. Warto jednak zastanowić się, co jest nam bardziej potrzebne na co dzień.

Amortyzacja w rowerach crossowych

Dobry rower crossowy daje wielką przyjemność z jazdy. Ze względu na to, że na pokładzie znajduje się amortyzator przedni, nierówności na drodze nie wpływają negatywnie na komfort jazdy. W lepszych crossach montowane są amortyzatory olejowo-powietrzne. Nawet specjalista od drogich widelców MTB, czyli Rock Shox, niedawno wypuścił swój własny widelec crossowo-trekkingowy, tj. Paragon. Tańsze rowery crossowe mają zazwyczaj widelce sprężynowe, czasami z olejową komorą tłumiącą. Przydatnym wyposażeniem w takim przypadku jest blokada skoku amortyzatora realizowana za pomocą manetki na kierownicy. Blokada zapobiega „pompowaniu” widelca podczas podjazdów i gdy pedałujemy na stojąco.

Osprzęt rowerów crossowych

Geometra rowerów crossowych jest zbliżona do trekkingów. Wielu producentów używa nawet jednej ramy, która obłożona błotnikami i bagażnikiem staje się rowerem turystycznym. Faktem jest, że praktycznie każdy rower crossowy ma seryjne mocowania pod instalację błotników i bagażnika, a czasem – oświetlenia na dynamo. Jeśli nie potrzebujemy takich akcesoriów na co dzień, ale raz na rok chcielibyśmy udać się na wycieczkę rowerową z sakwami, rower crossowy bardzo łatwo do tego celu zaadaptować.

Osprzęt w crossach to najczęściej średnia półka z kategorii turystycznej. Równie często spotyka się dwu-, jak i trzyrzędowe mechanizmy korbowe zestawione z kasetą o szerokiej rozpiętości. Dzięki takiej konstrukcji można podróżować z bagażem, a także jeździć szybko. To wszystko dzieje się z małymi różnicami w kadencji pedałowania.

Koła i opony crossowe

Rowery crossowe od zawsze wyposażane były w koła o średnicy 28 cali. Ostatnio pojawiło się na rynku trochę modeli na kołach 27,5 cala. Warto wiedzieć, że maksymalna szerokość opon crossowych 28-calowych zazwyczaj nie może przekraczać 1,6 cala, ponieważ tak projektowane są prześwity w ramach. Koła 27,5 o szerokości np. 2.0 cali mają prawie identyczną średnicę zewnętrzną jak koła 28 cali z cieńszymi oponami. Dodatkowy „balon” w oponie polepsza komfort jazdy i przy standardowym bieżniku miejskim nie zwiększa oporów toczenia.