Koszyk

Koszyk jest pusty

Rowery crossowe

Jeśli szukasz możliwie najbardziej uniwersalnego roweru do dojazdów do pracy, podmiejskich wycieczek i szybkich przejażdżek po szosie wybierz rower crossowy. Wyprostowana pozycja za kierownicą i amortyzator przedni gwarantują wysoki komfort jazdy. Uniwersalny napęd o szerokim zakresie przełożeń i mocne hamulce pozwalają na odrobinę rowerowego szaleństwa, przy zachowaniu wysokich walorów użytkowych na co dzień. Mówi się, że nie ma rzeczy „do wszystkiego”. Wyjątkiem są na pewno rowery crossowe.

Polecane
Pozostałe od A do Z
Od
do
Dostawa w

Wyprzedaż

Wysyłka
gratis
W magazynie 10 szt.
919,00 zł 1649,00 zł
Biały, Rozmiar ramy: 19"
Dostawa w

Wyprzedaż

Wysyłka
gratis
W magazynie 4 szt.
1190,00 zł 2099,00 zł
Biały, Rozmiar ramy: 15,5"
Dostawa w

Wyprzedaż

Wysyłka
gratis
W magazynie 2 szt.
1590,00 zł 2799,00 zł
Czarny, Rozmiar ramy: 15,5"
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 5 szt.
949,00 zł 1199,00 zł
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 1 szt.
1290,00 zł 1699,00 zł
Czarny-limonkowy, Płeć: damskie, męskie, Rozmiar ramy: 21"
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 1 szt.
1699,00 zł 2349,00 zł
Zielony, Rozmiar ramy: 19"
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 3 szt.
1749,00 zł 2399,00 zł
Czarny, Rozmiar ramy: 19"
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 1 szt.
2199,00 zł 2999,00 zł
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 3 szt.
2599,00 zł 3499,00 zł

Rowery crossowe mają w sobie geny rowerów szosowych, trekkingowych i MTB. Nadają się „do wszystkiego”, ale pod warunkiem, że nie będą to ekstremalne trasy. Za swoją uniwersalność płacą tym, że w żadnej dyscyplinie nie są najlepsze. Kolarzówki są szybsze, a góralem da się przejechać przez trudniejszy teren. Warto jednak zastanowić się, co jest nam bardziej potrzebne na co dzień.

Amortyzacja w rowerach crossowych

Dobry rower crossowy daje wielką przyjemność z jazdy. Ze względu na to, że na pokładzie znajduje się amortyzator przedni, nierówności na drodze nie wpływają negatywnie na komfort jazdy. W lepszych crossach montowane są amortyzatory olejowo-powietrzne. Nawet specjalista od drogich widelców MTB, czyli Rock Shox, niedawno wypuścił swój własny widelec crossowo-trekkingowy, tj. Paragon. Tańsze rowery crossowe mają zazwyczaj widelce sprężynowe, czasami z olejową komorą tłumiącą. Przydatnym wyposażeniem w takim przypadku jest blokada skoku amortyzatora realizowana za pomocą manetki na kierownicy. Blokada zapobiega „pompowaniu” widelca podczas podjazdów i gdy pedałujemy na stojąco.

Osprzęt rowerów crossowych

Geometra rowerów crossowych jest zbliżona do trekkingów. Wielu producentów używa nawet jednej ramy, która obłożona błotnikami i bagażnikiem staje się rowerem turystycznym. Faktem jest, że praktycznie każdy rower crossowy ma seryjne mocowania pod instalację błotników i bagażnika, a czasem – oświetlenia na dynamo. Jeśli nie potrzebujemy takich akcesoriów na co dzień, ale raz na rok chcielibyśmy udać się na wycieczkę rowerową z sakwami, rower crossowy bardzo łatwo do tego celu zaadaptować.

Osprzęt w crossach to najczęściej średnia półka z kategorii turystycznej. Równie często spotyka się dwu-, jak i trzyrzędowe mechanizmy korbowe zestawione z kasetą o szerokiej rozpiętości. Dzięki takiej konstrukcji można podróżować z bagażem, a także jeździć szybko. To wszystko dzieje się z małymi różnicami w kadencji pedałowania.

Koła i opony crossowe

Rowery crossowe od zawsze wyposażane były w koła o średnicy 28 cali. Ostatnio pojawiło się na rynku trochę modeli na kołach 27,5 cala. Warto wiedzieć, że maksymalna szerokość opon crossowych 28-calowych zazwyczaj nie może przekraczać 1,6 cala, ponieważ tak projektowane są prześwity w ramach. Koła 27,5 o szerokości np. 2.0 cali mają prawie identyczną średnicę zewnętrzną jak koła 28 cali z cieńszymi oponami. Dodatkowy „balon” w oponie polepsza komfort jazdy i przy standardowym bieżniku miejskim nie zwiększa oporów toczenia.