Biuro Obsługi Klienta 52 582 22 22

Godziny pracy:

pn.-pt.: 8:00 - 16:00
Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Koszyk jest pusty

Rowery Cruiser

Szukasz roweru, który będzie wspaniale wyglądał i jednocześnie zapewni ogromny komfort jazdy? Cruisery świetnie nadają się do dostojnego przemierzania nadmorskich promenad i wygodnego jeżdżenia po mieście. Szerokie i miękkie siodełko zawieszone na sprężynach, w połączeniu z balonowymi oponami sprawiają, że rowerzysta jadąc po bruku nie odczuje prawie żadnych nierówności. Całkowicie zrelaksowana pozycja za kierownicą powoduje, że na cruiserach mogą jeździć wszyscy, którzy odczuwają dyskomfort korzystając z innych typów rowerów. Szukasz wygody? Wybierz jedne z naszych cruiserów.

Dostawa w

Wyprzedaż

Wysyłka
gratis
W magazynie 1 szt.
949,00 zł 1999,00 zł

Odbiór
w punkcie

Dowiedz się więcej

Schwinn - narodziny rowerów cruiser

Rowery typu cruiser to symbole amerykańskiej popkultury, jak w przypadku motocykla Harleya Davidsona. Nieprzypadkowo wspominamy o motorach, ponieważ wynalazca cruiserów – firma Schwinn – w początkach ubiegłego wieku zaczynała właśnie od produkcji jednośladów z silnikiem. Potem przyszedł Wielki Kryzys i ludzi nie było stać na motocykle, ale bardzo chętnie kupowali rowery stworzone z motocyklowej inspiracji. Tak narodził się klasyczny kształt ram i specjalne koła na grubych oponach.

Schwinn swego czasu była najpopularniejszą marką rowerową w Stanach Zjednoczonych i na jej cruiserach jeździły kolejne pokolenia dzieci. Stworzyła bowiem rowery bardzo wygodne i łatwe w prowadzeniu. Nie są może najlżejsze, ale podobnie jak rowery holenderskie, oferują ogromną wygodę. Sylwetka za kierownicą jest w pełni wyprostowana. Szerokie siodełko zazwyczaj na opiera się na sprężynach, a opony balonowe zapewniają amortyzację lepszą niż podstawowe amortyzatory rowerowe.

Budowa roweru cruiser

Klasyczne cruisery mają ramę wykonaną z rurek stalowych, ale dostępne są także wersje z ramą aluminiową. Dzięki temu można zaoszczędzić do około 1.5 kg całkowitej masy, ale kosztem wiekszej średnicy rurek. Nie każdy się na to decyduje, ponieważ w cruiserach wygląd roweru jest tak samo ważny, jak aspekty techniczne. Większość tych modeli ma bardzo proste wyposażenie. Nie posiadają one także napędu wielobiegowego i nowoczesnych hamulców tarczowych. Głównie spotykane są hamulce nożne typu torpedo.

Na szczęście dzisiejsza technologia rowerowa jest tak zaawansowana, że można zaoferować cruisera o klasycznym wyglądzie, ale wyposażonego w piastę wewnętrzną z biegami. Zwykle jest to model Shimano Nexus 3. Piasta wielobiegowa nie posiada widocznej kasety i napinacza łańcucha, w więc nic nie psuje linii. Rowery w takim wariancie nie posiadają typowego bagażnika tylnego, spotykanego w rowerach miejskich i trekkingowych. Na szczęście historycznie cruisery pojawiały się z bagażnikami z szerszych rurek stalowych, które były instalowane nad przednim kołem i kształtem mogły przypominać koszyk.

Podobne patenty bywają stosowane w rowerach holenderskich. Jak każdy rower o przeznaczeniu użytkowym, a nie wyczynowym, cruisery wyposażone są w solidne i szerokie pełne błotniki. Jazda tego typu jednośladem w deszczu nie jest więc problematyczna. O zachowanie czystości odzieży kolarza dbają także seryjne osłony łańcucha, zwykle pomalowane pod kolor ramy.