Koszyk

Koszyk jest pusty

Rowery trekkingowe

Większość z nas szuka roweru, który świetnie sprawdzi się w mieście i dobrze poradzi sobie na szutrowych ścieżkach. Jeśli interesuje Cię takie rozwiązanie, czas znaleźć rower trekkingowy. To naprawdę fascynujące jak uniwersalny potrafi być jednoślad. Codzienny dojazd do pracy, a w weekendy porządna wyprawa za miasto? Ten produkt nadaje się do tego doskonale! Nasz sklep oferuje rowery trekkingowe wyposażone w niezbędny osprzęt i akcesoria. Odszukasz tu wiele cenionych marek i modeli!

  • 4,8 / 5

    Nasza ocena
    na Opineo

  • 60 dni
    na zwrot

  • Odbiór rowerów
    w punktach

Wróć do Rowery

Filtry

Polecane
Pozostałe od A do Z
Od
do

Wyprzedaż

5,0

1 opinia

Dostawa GRATIS 24h
1889,99 zł -42% 3249,00 zł
Dostawa GRATIS 24h
Szary , Rozmiar koła: 28", Rozmiar ramy: 17"
989,99 zł -21% 1249,00 zł
Dostawa GRATIS 24h
Czarny-czerwony , Płeć: damskie, męskie, Rozmiar ramy: 19"
1089,99 zł -22% 1399,00 zł
Dostawa GRATIS 24h
Czarny-czerwony-srebrny , Płeć: męskie, Rozmiar ramy: S, Typ hamulców: v-brake
1249,99 zł -26% 1699,00 zł
Dostawa GRATIS 24h
Czarny-pomarańczowy , Rozmiar ramy: 23"
1299,99 zł -19% 1599,00 zł
Dostawa GRATIS 24h
Granatowy , Rozmiar ramy: 51 cm
1500,00 zł -40% 2499,00 zł
Dostawa GRATIS 24h
Czarny-granatowy , Materiał ramy: aluminium, Płeć: męskie, Rozmiar ramy: 19"
1599,99 zł -20% 1999,00 zł
Dostawa GRATIS 24h
Czarny-czerwony , Rozmiar koła: 28", Rozmiar ramy: 23"
1799,99 zł -18% 2199,00 zł
Dostawa GRATIS 24h
Czarny-srebrny , Rozmiar koła: 28", Rozmiar ramy: 19"
1899,99 zł -14% 2199,00 zł
Dostawa GRATIS 24h
Biały , Rozmiar ramy: 45 cm
2399,99 zł -23% 3099,00 zł
Dostawa GRATIS 24h
Czarny , Płeć: damskie, Rozmiar ramy: 50 cm
2799,99 zł -20% 3499,00 zł

Darmowa
dostawa
od 499 zł

Dowiedz się więcej
Produkty z dostawą od 72 godzin
Dostawa GRATIS
Szary , Rozmiar ramy: 17"
1449,99 zł -27% 1999,00 zł
Zakupy na raty Santander

Zakupy na
raty nawet
w 15 minut

Dowiedz się więcej
Rowery Unity

Rowery miejskie

Logo Unity

Wygodne
i w rozsądnej cenie

Zobacz ofertę

Trekking - najbardziej uniwersalny rower!

Rowery trekkingowe stanowią dużą część wszystkich modeli sprzedawanych w Europie. Nie jest to przypadek, ponieważ trekkingi są najbardziej uniwersalnymi rowerami spośród całej palety wyspecjalizowanych szosówek, górali i ich kolejnych podtypów. Na rowerze turystycznym nie jeździ się przesadnie szybko ani też w prawdziwie trudnym terenie. Można za to podróżować wygodnie i ze sporym bagażem po większości dróg na świecie. Trekking to najbliższy krewny użytkowych rowerów, które pojawiły się na światowych rynkach w latach 30. ubiegłego wieku i okazały się tak uniwersalne i trwałe, że do dziś produkuje się je w Afryce czy w Indiach. W Polsce do niedawna także mogliśmy kupić różne odmiany roweru Ukraina, czyli spartańskiej odmiany trekkingu.

Rozmiar ramy i pozycja na rowerze trekkingowym

Rowery szosowe mają zazwyczaj rozmiarówkę obejmującą po pięć i więcej wielkości ram. Ostatnio ta moda trafia także do segmentu MTB. Tymczasem trekkingi zazwyczaj możemy kupić z ramą w rozmiarze S, M i L, rzadko XL. Przekłada się to zazwyczaj na wielkość rury podsiodłowej 50 cm (S), 53–54 cm (M), 56–58 cm (L) i ewentualnie 60 cm (XL). Jeśli zapytacie, dlaczego rower turystyczny nie musi być tak idealnie dopasowany do wzrostu i sylwetki użytkownika, to odpowiedź jest prosta. Na kolarzówce i góralu siedzi się mocno pochylonym i wyciągniętym. Aby dało się wydajnie pedałować i wygodnie sterować, konieczne jest dopasowanie poszczególnych sekcji ramy roweru do długości korpusu, ud czy przedramion kolarza. Tymczasem na rowerze do spokojnej turystyki siedzi się lekko pochylonym, a właściwie utrzymuje się pozycję prawie wyprostowaną. W takim ułożeniu ciała można pokonywać dziennie setki kilometrów bez bólu pleców i nadgarstków.

Rozmiar roweru trekkingowego

Najważniejszy parametr ramy to przekrok. Chodzi o to, żeby, stając okrakiem nad rowerem, mieć trochę wolnej przestrzeni między górną rurą ramy a kroczem. Jeśli powyższy warunek jest zachowany, prawie zawsze resztę można skorygować wymianą sztycy podsiodłowej i mostka na dłuższe lub krótsze elementy. Oczywiście jeśli wzrostowo jesteśmy na granicy dwóch rozmiarów ram, różnice w prowadzeniu obu rowerów będą odczuwalne. Mniejszy będzie zwinniejszy, łatwiejszy do wprowadzenia w zakręt, ale może się także wydawać nieco nerwowy w prowadzeniu. Większy rower będzie się prowadził stabilnie i dawał poczucie bezpieczeństwa na asfalcie, ale za to może trudniej inicjować skręty i pokonywać odcinki terenowe, np. dziurawe polne drogi.