Biuro Obsługi Klienta 52 582 22 22

Godziny pracy:

pn.-pt.: 8:00 - 16:00
Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Koszyk jest pusty

Rowery trekkingowe

Większość z nas szuka roweru, który świetnie sprawdzi się w mieście i dobrze poradzi sobie na szutrowych ścieżkach. Jeśli interesuje Cię takie rozwiązanie, czas znaleźć rower trekkingowy. To naprawdę fascynujące jak uniwersalny potrafi być jednoślad. Codzienny dojazd do pracy, a w weekendy porządna wyprawa za miasto? Ten produkt nadaje się do tego doskonale! Nasz sklep oferuje rowery trekkingowe wyposażone w niezbędny osprzęt i akcesoria. Odszukasz tu wiele cenionych marek i modeli!

Dostawa w

POLECAMY

Wysyłka
gratis
W magazynie 7 szt.
1599,00 zł 2499,00 zł
Granatowy, Rozmiar ramy: 51 cm
Dostawa w

Wyprzedaż

Dostawa w

Wyprzedaż

Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 1 szt.
929,00 zł 1399,00 zł
Czarny, Rozmiar ramy: 21"
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 1 szt.
999,00 zł 1199,00 zł
Biały-czarny, Płeć: męskie, Rozmiar ramy: M
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 2 szt.
1047,00 zł 1399,00 zł
Czarny-niebieski-srebrny, Płeć: męskie, Rozmiar koła: 28", Rozmiar ramy: S
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 1 szt.
1090,00 zł 1399,00 zł
Czarny-czerwony, Płeć: damskie, męskie, Rozmiar ramy: 19"
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 1 szt.
1099,00 zł 1249,00 zł
Szary, Rozmiar koła: 28", Rozmiar ramy: 17"
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 4 szt.
1349,00 zł 1599,00 zł
Czarny-pomarańczowy, Rozmiar ramy: 23"
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 1 szt.
1399,00 zł 1999,00 zł
Biały, Rozmiar ramy: 17"
Wysyłka
gratis
1449,00 zł 1999,00 zł
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 3 szt.
1599,00 zł 1999,00 zł
Czarny-granatowy, Materiał ramy: aluminium, Płeć: męskie, Rozmiar ramy: 19"
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 1 szt.
1999,00 zł 2199,00 zł
Czarny-srebrny, Rozmiar koła: 28", Rozmiar ramy: 19"

Trekking - najbardziej uniwersalny rower!

Rowery trekkingowe stanowią dużą część wszystkich modeli sprzedawanych w Europie. Nie jest to przypadek, ponieważ trekkingi są najbardziej uniwersalnymi rowerami spośród całej palety wyspecjalizowanych szosówek, górali i ich kolejnych podtypów. Na rowerze turystycznym nie jeździ się przesadnie szybko ani też w prawdziwie trudnym terenie. Można za to podróżować wygodnie i ze sporym bagażem po większości dróg na świecie. Trekking to najbliższy krewny użytkowych rowerów, które pojawiły się na światowych rynkach w latach 30. ubiegłego wieku i okazały się tak uniwersalne i trwałe, że do dziś produkuje się je w Afryce czy w Indiach. W Polsce do niedawna także mogliśmy kupić różne odmiany roweru Ukraina, czyli spartańskiej odmiany trekkingu.

Rozmiar ramy i pozycja na rowerze trekkingowym

Rowery szosowe mają zazwyczaj rozmiarówkę obejmującą po pięć i więcej wielkości ram. Ostatnio ta moda trafia także do segmentu MTB. Tymczasem trekkingi zazwyczaj możemy kupić z ramą w rozmiarze S, M i L, rzadko XL. Przekłada się to zazwyczaj na wielkość rury podsiodłowej 50 cm (S), 53–54 cm (M), 56–58 cm (L) i ewentualnie 60 cm (XL). Jeśli zapytacie, dlaczego rower turystyczny nie musi być tak idealnie dopasowany do wzrostu i sylwetki użytkownika, to odpowiedź jest prosta. Na kolarzówce i góralu siedzi się mocno pochylonym i wyciągniętym. Aby dało się wydajnie pedałować i wygodnie sterować, konieczne jest dopasowanie poszczególnych sekcji ramy roweru do długości korpusu, ud czy przedramion kolarza. Tymczasem na rowerze do spokojnej turystyki siedzi się lekko pochylonym, a właściwie utrzymuje się pozycję prawie wyprostowaną. W takim ułożeniu ciała można pokonywać dziennie setki kilometrów bez bólu pleców i nadgarstków.

Rozmiar roweru trekkingowego

Najważniejszy parametr ramy to przekrok. Chodzi o to, żeby, stając okrakiem nad rowerem, mieć trochę wolnej przestrzeni między górną rurą ramy a kroczem. Jeśli powyższy warunek jest zachowany, prawie zawsze resztę można skorygować wymianą sztycy podsiodłowej i mostka na dłuższe lub krótsze elementy. Oczywiście jeśli wzrostowo jesteśmy na granicy dwóch rozmiarów ram, różnice w prowadzeniu obu rowerów będą odczuwalne. Mniejszy będzie zwinniejszy, łatwiejszy do wprowadzenia w zakręt, ale może się także wydawać nieco nerwowy w prowadzeniu. Większy rower będzie się prowadził stabilnie i dawał poczucie bezpieczeństwa na asfalcie, ale za to może trudniej inicjować skręty i pokonywać odcinki terenowe, np. dziurawe polne drogi.