Koszyk

Koszyk jest pusty

Rowery DAHON

Dahon to prawdopodobnie największy producent rowerów składanych na świecie. Firma powstała na początku lat 80. w Kalifornii. Twórca biznesu, z wykształcenia inżynier specjalizujący się w budowie laserów, postanowił produkować rowery mieszczące się w transporcie publicznym. Każdy rower Dahon jest składakiem, ale nie takim, jak dawne Wigry 3, tylko znacznie nowocześniejszym. Przemyślane konstrukcje ram, zawiasów i wsporników kierownicy pozwalają na zmniejszenie roweru do rozmiaru średniej walizki.

  • 4,8 / 5

    Nasza ocena
    na Opineo

  • Dostawa
    w 24h

  • Odbiór rowerów
    w punktach

Dostawa 24h GRATIS
Niebieski , Rozmiar koła: 20"
2119,99 zł -22% 2729,00 zł
Dostawa 24h GRATIS
Pomarańczowy , Rozmiar koła: 20"
2279,99 zł -22% 2939,00 zł
Dostawa 24h GRATIS
Czerwony , Rozmiar koła: 16"
2459,99 zł -22% 3149,00 zł
Dostawa 24h GRATIS
Biały , Rozmiar koła: 20"
2619,99 zł -22% 3359,00 zł
Dostawa 24h GRATIS
Czerwony , Rozmiar koła: 20"
2939,99 zł -22% 3779,00 zł

Darmowa
dostawa
od 499 zł

Dowiedz się więcej

Jaki rower kupić?

Jaki rower kupić? – o to pyta wiele osób. Odpowiedź jest oczywiście bardzo trudna, ale postaramy się pomóc.

  • • Szukasz roweru dla dziecka? Wybór jest bardzo prosty – wejdź w nasze menu po lewej stronie i kliknij w „Rowery dziecięce”.
  • • Jesteś kobietą? Na naszej stronie w menu po lewej stronie możesz rozwinąć listwę „Płeć” i zaznaczyć „damskie”. W ten sposób pojawią się wszystkie modele dla kobiet, niezależnie od przeznaczenia.
  • • Chciałbyś/chciałabyś jeździć rowerem do szkoły, pracy, na zakupy? Wejdź w kategorię „Miejskie”
  • • Interesują Ciebie wyłącznie modele na szosę? Szukaj ich w kategorii „Szosowe”
  • • Przeciwnie, brzydzisz się asfaltem? Jedyny słuszny wybór to MTB. Choć na rowerze tym także można jeździć po szosie, znacznie lepiej spisuje się on w terenie.
  • • Nie możesz się zdecydować, czy chcesz jeździć po asfalcie, czy po lesie? Spróbuj znaleźć coś dla siebie w kategorii „Crossowe” oraz „Gravele i przełajowe”.
  • • Chciałbyś/Chciałabyś pojeździć, ale nic chcesz się spocić? Boisz się, że nie starczy Ci sił? Rower elektryczny to coś w sam raz dla Ciebie!
  • • Myślisz o podróży dookoła świata? Trekking to jedyny słuszny wybór!

Na pytanie, które z powyższych to dobre rowery, odpowiedź jest jedna: wszystkie. Jeśli nie wiesz, jaki model wybrać, skorzystaj z naszych poradników. W jednym radzimy, jak wybrać rower do 1500 zł, w drugim doradzamy, jaki rower kupić do 3000 zł. Opcji jest naprawdę wiele. Jeśli masz wątpliwości, złap kontakt z naszym Biurem Obsługi Klienta. Pomożecie? Pomożemy!

Jak dobrać rower?

Kupno roweru na odległość to z pozoru trudny temat. Na szczęście jest to coraz bardziej powszechne, pozwala znacznie powiększyć wybór i zaoszczędzić pieniądze. Rowery kupowane online można także oddać w ciągu 14 dni od daty transakcji. Jak dobrać rower, kupowany przez Internet? Najważniejszy jest rozmiar ramy. Aby określić, jaki będzie dla nas właściwy, musimy zmierzyć najpierw swój przekrok, czyli długość wewnętrzną nogi. Aby to zrobić, należy stanąć plecami do ściany i włożyć między nogi książkę. Odległość od jej górnej krawędzi do podłogi to będzie wymiar, który nas interesuje. Aby decyzja zakupowa była jak najlepsza, radzimy, jak dobrać rozmiar ramy. Następnie trzeba policzyć, jakiej ramy potrzebujemy. A to jest uzależnione od typu roweru. W zależności od niego mnożymy pomiar przez stały współczynnik.

  • • Rower górski z kołami 26- i 27,5-calowymi – 0,57 (otrzymujemy wynik w centymetrach) lub 0,226 (otrzymujemy wynik w calach)
  • • Rower górski na kołach 29-calowych 0,6 (otrzymujemy wynik w centymetrach) lub 0,238 (otrzymujemy wynik w calach)
  • • Rowery szosowe 0,66 (otrzymujemy wynik w centymetrach) lub 0,26 (otrzymujemy wynik w calach)
  • • Rowery trekkingowe, crossowe i miejskie 0,63 (otrzymujemy wynik w centymetrach) lub 0,25 (otrzymujemy wynik w calach)

W ten sposób dobierzemy idealnie rower do długości wewnętrznej nogi. Warto też sugerować się zaleceniami producenta, jeśli chodzi o wzrost.

Rowery – wybierz model odpowiedni dla siebie!

Rowery mają długą historię. Pierwszy, a właściwie jego pierwowzór, został skonstruowany w latach 1813-1817. Co prawda nie miał pedałów, ale pozwalał na jazdę z prędkością 15 km/h. Budową przypominał dzisiejszy rowerek biegowy dla dzieci. W 1868 roku powstał napęd za pomocą łańcucha drabinkowego. Rok później stworzono pierwsze koło z drutowymi szprychami. W okolicach 1885 roku pojawił się rower, który przypomina dzisiejsze konstrukcje. Miał dwa równe koła, a tylne było napędzane łańcuchem. Trzy lata później John Boyd Dunlop opracował oponę pneumatyczną. Pod koniec lat 70. XX wieku w Kalifornii Gary Fisher zbudował pierwszy rower górski, który dziś jest jedną z bardziej popularnych konstrukcji.

Rowery enduro, XC czy trail, który wybrać?

Rowery terenowe istnieją od niedawna. Co prawda Schwinn Excelsior powstał w 1933 roku, ale to była jedynie namiastka modelu MTB. Rower ten miał płaską kierownicę i grube opony. Jednak to od niego się wszystko zaczęło. W latach 70. władze zakazały jazdy motocyklami po zboczu góry Mount Tamalpais w Kalifornii. Młodzi Amerykanie wykorzystywali stare rowery (najczęściej właśnie Schwinna Excelsiora), by jeździć po parku. Na górę najczęściej wwożono je ciężarówkami. Nowe wyzwania wymusiły przeprowadzenie modyfikacji w starych gratach. Utytułowany przełajowiec Gary jako pierwszy zastosował tylną przerzutkę, obsługiwana manetką oraz wspornik, który umożliwiał regulację wysokości siodełka. Tak narodził się rower górski.

Rowery MTB możemy podzielić według kilku kryteriów. Pierwszy wiąże się z wielkością kół. Są więc:

  • • Rowery z kołami 26-calowymi
  • • Rowery z kołami 27,5-calowymi
  • • Rowery z kołami 29-calowymi

Możemy też wyróżnić modele z przednim amortyzatorem (hardtaile) i w pełni zawieszone (full suspension).

Hardtail – szybki i uniwersalny

Pierwszy rower terenowy nie miał amortyzacji w ogóle. Później pojawiły się modele z przednim amortyzatorem. Jego celem jest wybieranie nierówności i polepszenie efektywności hamowania (koło ma stały kontakt z podłożem). Hardtaile wykorzystuje się głównie do jazdy po względnie łatwym terenie, na przykład podczas zawodów XC. Ostatnio pojawiły się też modele z przednim amortyzatorem, które są stosowane podczas bardziej wymagającej jazdy po górach.

Rower w pełni zawieszony

Skoro jeden amortyzator jest OK, to może dwa będą jeszcze lepsze? Z takiego założenia wyszli konstruktorzy roweru full suspension. I… mieli rację. Dwa amortyzatory zapewniają świetny kontakt kół z podłożem i lepszy komfort. Im trudniejszy teren, tym lepiej. Dlatego modele w pełni zawieszone najlepiej sprawdzają się, gdy droga przechodzi w wąską ścieżkę, a podłoże przypomina bardziej gruzowisko niż drobny szuterek. „Fulle” sprawdzają się w każdej odmianie MTB – od XC (zawodów na trudnych trasach), przez trail (ambitną jazdę po bardziej wymagających górach), po enduro (ostra jazda po naprawdę trudnych trasach).

Na „mieszczuchu” podbijesz miasto

Jeśli zamierzasz przemierzać miejską dżunglę, najlepszym wyborem będzie rower do tego najlepiej przystosowany, czyli miejski. Jego żywiołem są wąskie uliczki i ścieżki rowerowe. Z myślą o nich został zaprojektowany. Czym się charakteryzuje popularny „mieszczuch”?

  • • Geometria ramy jest zrelaksowana. Na rowerze siedzi się bardzo wygodnie. Wersja damska różni się od męskiej wyraźnym obniżeniem dolnej rury. Zabieg taki ma na celu łatwiejsze wchodzenie na rower i schodzenie z niego.
  • • Wyposażenie dodatkowe – prawdziwy must-have takich modeli. Muszą być więc błotniki i osłona łańcucha, które ułatwią jazdę w deszczu, oświetlenie (najlepiej na dynamo), umożliwiające poruszanie się po zmroku i bagażnik. Ten ostatni pozwala na przewiezienie bagażu. Najłatwiej to zrobić za pomocą sakw.
  • • Koła i opony. Spotyka się zwykle dwie średnice – 26 cali i 28 cali. Opony są dość wąskie, by zmniejszyć opory toczenia na utwardzonej nawierzchni, ale jednocześnie wytrzymałe.
  • • Koszyki wiklinowe na rower nie są czymś obowiązkowym, ale producenci często je montują. Zdecydowanie ułatwiają przewożenie drobnych zakupów.
  • • Siodło i kierownica dobrane są w taki sposób, by zapewnić jak największy komfort. To pierwsze jest szerokie i miękkie, drugi element zapewnia wysoką pozycję i świetne pole widzenia.

Zalet korzystania z rowerów miejskich jest bardzo dużo. Po pierwsze, jazda na dwóch kółkach pozytywnie wpływa na nasze zdrowie, a świetną okazją do tego mogą okazać się chociażby dojazdy do pracy. Po drugie, unikamy korków, które zamieniają podróż po mieście w koszmar. Po trzecie, pracodawcy twierdzą, że ich pracownicy dojeżdżający rowerami są zrelaksowani i wypoczęci. Po czwarte oszczędzamy pieniądze na paliwo lub bilety. Masz jeszcze wątpliwości?

Kolarzówki – szybkie jak światło (prawie)

Rowery przeznaczone na szosę są zaprojektowane w jednym celu: by jak najszybciej pokonać odcinek drogi. Co prawda producenci w ostatnim czasie oferują coraz więcej podtypów, ale zasadnicze cechy są niezmienne od lat.

  • • Koła i opony. Obręcz ma średnicę 28 cali. Opony są w przeważającej części wąskie (z wyjątkiem graveli i przełajów, o czym poniżej). Szeroka na 23-25 mm guma sprawia, że opory toczenia są bardzo niskie. W niektórych rowerach stosuje się szytki szosowe, czyli połączenie opony i dętki, ale jest to coraz rzadsze zjawisko.
  • • Kierownica w szosówce jest zawsze wygięta w charakterystyczny baranek. Wyjątkiem są mało popularne konstrukcje – jak rower czasowy i rower triathlonowy, które mogą mieć inne rozwiązanie. Na przykład charakterystyczne „leżaki”, które rozpowszechnił amerykański kolarz Greg Lemond.
  • • Rama może być wykonana z aluminium lub karbonu, ma przeważnie sportową geometrię.

Rower szutrowy i na błoto

Pewną wariacją na temat szosówek są rowery typu gravel i przełajówki. Oba typy mają szersze od szosówek opony i podobny napęd.
  • • Często występuje on w wersji z jedną tarczą. Ma spory zakres przełożeń (nawet 420 procent), ale liczba biegów (11) sprawia, że skoki między nimi są dość duże. Dlatego nie nadaje się raczej do typowych kolarzówek, gdzie precyzyjne dobranie kadencji jest bardzo ważne.
  • • Opony w rowerze gravelowym mogą mieć nawet 50 mm szerokości. Taki rozmiar zapewnia duży komfort i, dzięki wyraźnemu bieżnikowi, możliwość wjechania w teren. Podobnie jest z oponami przełajowymi, tyle że mogą mieć one szerokość maksymalnie 33 mm (jeśli chcemy startować w zawodach).

To właśnie możliwość zjechania z asfaltu odróżnia gravele i przełaje od typowych kolarzówek. O ile rowery szutrowe są pomyślane na długie trasy, o tyle przełajówki najlepiej sprawdzą się podczas krótkiej walki z błotem na zawodach.

Rower endurance – szosowy maratończyk

Rower endurance jest długodystansowcem. Jest skonstruowany tak, by zapewniać sporą prędkość i komfort jazdy. Te z pozoru wykluczające się cele udało się osiągnąć dzięki szerszym oponom typu slick (28-32 mm), przemyślanej ramie i patentom niektórych producentów, które mają uprzyjemnić podróż – np. specjalnym insertom, zamontowanym w ramie. Inną geometrię ma rama, której łagodne kąty i inne parametry wpływają na wysoką pozycję rowerzysty. Jeśli więc marzysz o setkach kilometrów, pokonywanych na asfalcie – endurance to coś dla Ciebie. Pozostałe elementy – napęd, koła, wyposażenie – są podobne, jak w typowej kolarzówce.

Na asfalt i do lasu

Niektórzy szukają roweru bardziej uniwersalnego. Takiego do tańca i do różańca. Na przykład crossa. Czym się charakteryzują takie modele?

  • • Mają proste kierownice, dzięki czemu łatwo je odróżnić od, na przykład, graveli.
  • • W rowerach crossowych stosuje się przeważnie napędy MTB. Zapewniają one szeroki zakres przełożeń i dużą dostępność części zamiennych.
  • • Koła mają zazwyczaj średnicę 28 cali. Bardzo ważne są opony – szersze niż w rowerach szosowych, ale węższe niż w MTB. Delikatny bieżnik pozwala zwykle zjechać z asfaltu na leśną drogę, byle nie piaszczystą.
  • • Rama jest zbliżona do tej z roweru terenowego. Jest zwykle nieco delikatniejsza, nie musi przenosić tak dużych sił.
  • • Rower crossowy ma wyposażenie dość ubogie. Jego przeznaczeniem jest szybkie pokonywanie trasy – przeważnie asfaltowej z opcją odcinków terenowych.

Jeśli masz żyłkę sportowca, lubisz prędkość, ale nie chcesz rezygnować z wypadów do lasu, cross to dobry wybór dla Ciebie.

Rower wyprawowy – nim pojedziesz w świat

Trekking jest dość zbliżony do crossa. Główna różnica wynika z wyposażenia dodatkowego. Rower wyprawowy ma bagażnik, czasami nawet dwa. Dzięki temu można przypiąć sakwy czy namiot i pojechać w świat. Rowery trekkingowe często są wyposażone w błotniki i oświetlenie. To pozwala na jazdę przez cały rok, niezależenie od pogody i pory dnia. Jeśli marzysz o podróży dookoła świata, trekking będzie jedynym słusznym wyborem.

Rower pod napięciem

E-bike to model wspomagany silnikiem elektrycznym. Można nim rozwinąć prędkość 25 km/h, po jej osiągnięciu sterownik odcina napięcie. Rowery elektryczne są bardzo popularne na Zachodzie, w Polsce dopiero ich przygoda się zaczyna. Na pewno będzie udana – to znakomity pomysł na pedałowanie na przykład do pracy. Modele zelektryfikowane można też polecić osobom, które nie czują się na siłach, by przejechać pełen dystans wycieczki, a marzy im się pokonanie sporego odcinka.

Od dziecka na dwóch kółkach

Rower dla dziecka to nie tylko wymarzony prezent na pierwszą komunię. To także świetny pomysł na upominek w każdym wieku. Dwa kółka uczą nie tylko równowagi, pozwalają szybciej się przemieszczać i ułatwiają zawieranie znajomości z rówieśnikami. To także możliwość poznawania świata wokół, bliższego kontaktu z naturą, słuchania śpiewu ptaków i obserwowania przyrody. Kiedy dziecko może wsiąść na rower? Chwilę po tym, jak nauczy się chodzić. Oczywiście nie chodzi tu o rower z pedałami i przerzutkami, tylko model biegowy. Niemal dokładnie taki sam jak ten, o którym pisaliśmy na początku tekstu. W ten sposób historia zatoczyła koło.

Oceny klientów dadelo.pl na Trusted Shops: 4.8 / 5 z 234