Biuro Obsługi Klienta 52 582 22 22

Godziny pracy:

pn.-pt.: 8:00 - 18:00
so.: 9:00 - 14:00

Uwaga, w dniach 16-17 sierpnia infolinia
czynna jest w godzinach 8:00-16:00

Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Koszyk jest pusty

Rowery SCHWINN

Rowery Schwinn to kultowa marka cruiserów, na których pokolenia amerykanów pedałowały po swym pięknym kraju. Firma istnieje od 1895 roku i właściwie od zawsze produkowała bardzo stylowe rowery dla dzieci i dorosłych, o wyglądzie, który doskonale znamy z kultowych filmów, takich jak choćby E.T. i serialu Cudowne Lata. Dziś w ofercie znajdują się klasycznie wyglądające rowery do jazdy rekreacyjnej, ale zbudowane na lekkich aluminiowych ramach i wyposażone w przerzutki w piaście.

Dostawa w

Wyprzedaż

Wysyłka
gratis
W magazynie 1 szt.
1099,00 zł
Dostawa w
Wysyłka
gratis
W magazynie 1 szt.
1599,00 zł
Biały, Rozmiar ramy: 17,5"

60 dni na zwrot
produktu

Dowiedz się więcej

Rowery Schwinn towarzyszyły pokoleniom amerykanów już od roku 1895. Wraz z wybuchem pierwszego „boom’u” na rowery w Stanach Zjednoczonych, który miał miejsce około roku 1900, Schwinn był jedną z kilkudziesięciu małych manufaktur produkujących jednoślady w Chicago. Wietrzne miasto było ówczesnym centrum produkcji rowerów, a gdy nastało prosperity, ilość fabryk wzrosła do kilkuset. Hossa trwała tylko kilka lat, ponieważ na scenę wkroczył Henry Ford z pierwszym tanim i masowo produkowanym samochodem. Pan Schwinn, emigrant z Niemiec, który marzył o byciu milionerem, zdecydował się wykupić kilka podupadających konkurencyjnych zakładów i zmienić branżę. W latach 20 Schwinn był trzecim producentem motocykli zaraz po Harleyu i Indianie, markach dziś kultowych. Niestety, nadejście wielkiego kryzysu zmusiło firmę do przerzucenia się na produkcję dużo tańszych rowerów. Spółka wypuściła swój pierwszy przebojowy model zwany Paperboy, był to rower dla dzieci wyglądający jak motor, z imitacją baku na paliwo na górnej rurze ramy. Rower był wielkim hitem i na lata zapewnił marce dochody. Lata 50 to czas największych sukcesów rowerów Schwinn, które nie miały prawie konkurencji. Pierwsze symptomy kryzysu pojawiły się w latach 60., gdy gwałtownie zaczął rosnąć import do USA lekkich rowerów wyścigowych z przerzutkami produkowanych w Europie i Japonii. Schwinn zamiast modernizować swoją ofertę zmusił rząd do wprowadzenia ceł zaporowych na import rowerów zza granicy. W połowie lat 60. firmie udało się ponownie wstrzelić w gusta dzieci dzięki rowerowi, który wszyscy znamy z filmu Stevena Spielberga E.T. Model Sting-Ray z podłużnym siodełkiem w kształcie banana był wielkim sukcesem, ale nacisk producentów zagranicznych narastał. W segmencie rowerów dla dorosłych Schwinn nie umiał dotrzymać kroku sporo tańszym i lepszym technicznie rowerom turystycznym i kolarzówkom zza granicy. Tymczasem na rodzimym rynku dzieciaki powoli przesiadały się na BMX, a dorośli na MTB. Wraz z popularnością rowerów górskich w połowie lat 70. powstały w USA takie firmy, jak Trek i Specialized. Rowery Schwinn wciąż były produkowane w fabryce z maszynami z lat 30., w przestarzałej technologii. Oferta obejmowała głównie ciężkie i niemodne ówcześnie cruisery. Firma ratowała się sprzedając pod swoją marką kolarzówki z Japonii, ale to nie pomogło i po prawie 100 latach istnienia Schwinn splajtował w 1992 r. Dziś prawa do marki posiada duży koncern sportowy, który wznowił produkcję stylowych, ale już nowoczesnych cruiserów w przystępnych cenach.