Biuro Obsługi Klienta 52 582 22 22

Godziny pracy:

pn.-pt.: 8:00 - 16:00
Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Koszyk jest pusty

Tarcze hamulcowe

Tarcze hamulcowe do rowerów produkowane są w 4 podstawowych średnicach; 140 mm, 160 mm, 180 mm i 203 mm. W zależności od typu mocowania tarczy do piasty koła wyróżniamy tarcze hamulcowe Centerlock lub tarcze hamulcowe na 6 śrub. Dostępne są także adaptery do montażu tarcz 6-śrubowych na piastach Centerlock. Szukasz bardzo lekkich tarcz hamulcowych od awangardowych producentów? A może podobają Ci się kompozytowe tarcze Shimano z radiatorem? W Dadelo mamy je wszystkie i to w najlepszych cenach!

Polecane
Pozostałe od A do Z
Od
do
Dostawa w
Dostawa w

Wyprzedaż

W magazynie > 12 szt.
159,00 zł 329,00 zł
Czarny-srebrny, Mocowanie tarczy: na śruby, Rozmiar: 180 mm
Kross

Dwa koła
jedna pasja

Zobacz ofertę
Santander

Zakupy na raty nawet w 15 minut

Dowiedz się więcej

Tarcza hamulcowa do roweru to nie jest komponent, który śni się zapalonym cyklistom po nocach. W potocznym wyobrażeniu ten stalowy krążek, czasami powycinany w fantazyjne kształty, ma za zadanie jak najskuteczniej generować tarcie po zetknięciu z okładzinami hamulcowymi. Tymczasem dobra tarcza hamulcowa „robi” znacznie więcej, aby jak najskuteczniej zatrzymać rower.

Średnice tarcz hamulcowych

Porównując dwie takie same tarcze hamulcowe, na przykład o średnicy 160 i 180 mm, możemy stwierdzić, że w niewymagających warunkach będą one działać podobnie. Oznacza to, że dwa rowery miejskie z takimi samymi hamulcami i z tarczami o wymienionych wyżej średnicach zatrzymają się po pokonaniu takiej samej odległości. Przewaga większych rotorów ujawnia się w dwóch przypadkach. Po pierwsze, gdy kolarz ma sporą masę (od około 90 kg wagi można stosować tarczę przednią o średnicy 180 mm). Po drugie, gdy często zdarza nam się pędzić w dół po długich i stromych zjazdach. Jednym słowem – gdy jeździmy po górach. Amatorzy Enduro i DH stosują często największe seryjnie produkowane tarcze hamulcowe o średnicy 203 mm. Bardzo ważne jest upewnienie się, czy producent ramy lub widelca amortyzowanego podał ograniczenia wielkości stosowanych tarcz. Przykładowo – wiele widelców MTB przeznaczonych do wyścigów XC nie akceptuje tarcz większych niż 180 mm. Nawet jeśli za pomocą adaptera uda nam się zainstalować 200 mm Behemoty, to używanie ich grozi złamaniem goleni amortyzatora i wypadkiem.

Od niedawna coraz popularniejsze stają się szosowe hamulce tarczowe. W wyścigach przełajowych rowery nie osiągają wielkich prędkości, więc zawodnicy zazwyczaj stosują tarcze w rozmiarach 140 mm na obu kołach. Jednakże w wyścigach wieloetapowych, na górskich terenach często spotyka się tarcze 160 mm. Długotrwałe hamowania na alpejskich serpentynach może grozić przegrzaniem tarczy lub zacisków i zagotowaniem płynu hamulcowego.

Tarcze hamulcowe na 6 śrub i Centerlock

Od wielu lat współistnieją dwa standardy mocowania tarcz do piast rowerowych. Shimano wynalazło i promuje standard Centerlock, ale ma w swojej ofercie również tarcze na 6 śrub. Pozostali producenci generalnie preferują standard 6 śrub, za który nie muszą płacić Japończykom licencji, ale bywa, że także mają w swojej ofercie mocowania Centerlock.