Biuro Obsługi Klienta 52 582 22 22

Godziny pracy:

pn.-pt.: 8:00 - 16:00
Wszystkie formy kontaktu i dane firmy

Koszyk jest pusty

Zapięcia i zabezpieczenia rowerowe

Zastanawiasz się jak skutecznie uchronić się przed kradzieżą? Zabezpieczenia rowerowe umożliwiają pozostawienie roweru bez opieki. Solidne szekle, grube linki i spirale, porządne łańcuchy z systemem alarmowym - opcji jest naprawdę wiele! Producenci pracują nad coraz lepszymi zapięciami, aby móc zagwarantować jeszcze lepszą ochronę. Przejrzyj naszą ofertę i zdecyduj jakie zabezpieczenie rowerowe będzie dla Ciebie najlepsze.

Dostawa w

POLECAMY

W magazynie > 12 szt.
39,90 zł
Czarny-przydymiony, Rozmiar: 100 cm
Dostawa w

POLECAMY

4,8

19 opinii

W magazynie > 12 szt.
125,00 zł 179,90 zł
Czarny-żółty, Rozmiar: 120 cm, 11 x 23 cm
Dostawa w

Wyprzedaż

W magazynie > 12 szt.
14,90 zł
Czarny, Rozmiar: 80 cm
Dostawa w

Wyprzedaż

Dostawa w

Wyprzedaż

4,0

4 opinie

W magazynie > 12 szt.
39,90 zł 54,90 zł
Czarny, Rozmiar: 16 x 24 cm
Dostawa w
W magazynie 1 szt.
9,90 zł 35,00 zł
Adapter do zapięcia ABUS SH4850/485/495
Dostawa w
W magazynie 2 szt.
19,00 zł 39,99 zł
Zielony, Rozmiar: 100 cm
Dostawa w
W magazynie 4 szt.
23,90 zł 31,90 zł
Czarny, Rozmiar: 150 cm
Dostawa w
Dostawa w
Dostawa w
W magazynie 1 szt.
29,00 zł 60,00 zł
Czarny, Rozmiar: nie dotyczy
Dostawa w
W magazynie 8 szt.
29,90 zł
Pomarańczowy-szary, Rozmiar: 120 cm
Dostawa w
Dostawa w
W magazynie 11 szt.
32,90 zł 35,90 zł
Pomarańczowy-szary, Rozmiar: 220 cm
Dostawa w
Dostawa w
Dostawa w
W magazynie 3 szt.
39,00 zł 49,90 zł
Czarny, Rozmiar: 185 cm
Dostawa w
W magazynie 1 szt.
39,00 zł 80,00 zł
Biały, Rozmiar: nie dotyczy

Rodzaje zabezpieczeń rowerowych

Zabezpieczenie rowerowe to przyrząd utrudniający złodziejowi kradzież roweru. Ciężko o bardziej dokładną definicję, ponieważ istnieje wiele rodzajów zabezpieczeń. Najpopularniejsze są zapięcia rowerowe w formie linek i łańcuchów, a także U-locki. Od niedawna szeroko dostępne są także składane zapięcia rowerowe, które łączą najlepsze cechy U-locków i linek. Ponadto produkowane są zabezpieczenia nie tylko całego roweru, ale i poszczególnych jego komponentów. Przykładowo bardzo łatwo jest zdemontować z roweru sztycę podsiodłową wraz z siodełkiem. Dobre siodełka i sztyce mogą kosztować tyle, co cały przeciętny rower miejski, ale kradzież nawet taniego siodełka jest bardzo irytująca dla właściciela. Najpopularniejszy typ mocowania sztycy do ramy roweru to po prostu aluminiowa obejma zapinana za pomocą klucza imbusowego. Zabezpieczenie siodełka wymaga posiadania specjalnego klucza do obejmy. Jeśli złodziej ma czas i sprzyjające warunki to uda mu się pokonać taką przeszkodę, ale zazwyczaj jednak się zniechęci i poszuka roweru, który nie ma żadnych dodatkowych utrudnień.

Dobierz parametry zabezpieczenia rowerowego do zagrożeń

Jak to często bywa w branży rowerowej, każdy producent zapięć stosuje swoją własną skalę bezpieczeństwa produktów. Nie da się porównać U-locków i linek z różnych firm, ponieważ jedna stosuje skalę 15-stopniową, a druga np. 9-stopniową. Ponadto stopnie na owych skalach opisane są mglistym językiem marketingu, a nie technologicznie. Jednego można być pewnym, topowe marki kłódek rowerowych to Abus i Kryptonite. Nieco mniej prestiżowe, ale wciąż świetne są Trelock, Onguard i Masterlock. O renomie firm decydują zabezpieczenia z topowych kolekcji. Linie Abus Bordo i Granit oraz Kryptonite New York i Evolution to od lat najlepsze zapięcia rowerowe produkowane na masową skalę. Jeśli jeździmy rowerem po dużym mieście i często zostawiamy jednoślad w centrum, powinniśmy celować w zabezpieczenie z wyżej wymienionych serii modelowych. Plaga kradzieży rowerów to zmora każdego europejskiego miasta powyżej kilkuset tysięcy mieszkańców, nie mówiąc już o Londynie czy Amsterdamie. W takich ekstremalnych warunkach najlepiej sprawdzają się masywne U-locki. Mają one mało ruchomych części, są ciężkie do przepiłowania, a zamki chronione są grubą warstwą stali. Niestety solidność wpływa na ograniczoną mobilność. Rowerzyści często wybierają zabezpieczenia słabsze, ale lekkie i poręczne. Takie właśnie są linki rowerowe różnej długości i grubości. Cienką linkę można przeciąć zwykłymi obcęgami, warto więc kupić model o jak największej średnicy drutu.